Blandrashundar

Min vän har en blandning mellan pudel, shih tzu och en skvätt terrier. Den är så himla härlig. Supersocial, jättefräsig och är grym på agility!
 
Min egen hund är en blandning mellan labrador och Scandinavian hound. Hon ser ut som en ovanligt mager labbe eller en ovanligt tjock Scandinavian beroende på hur man ser på det :p

I bekantskapskretsen har vi några Alaskan huskies och en husky/pointer.
Och så känner vi en flat coated/golden/nåt mer också som jag inte kommer ihåg nu. Den ser ut som en renrasig golden och det trodde jag det var också tills ägaren upplyste mig.

Träffar ibland en Whippet - Staffemix. Det är verkligen en vinthund på steroider, den är faktiskt ganska fräck.
För flera år sen såg jag en annons på Blocket om valpar som var whippet och shar-pei. De var otroligt söta, som kraftigare whippar med "bekymrade" rynkor i pannan. Hade varit intressant att se hur de såg ut som vuxna.
 
just det! Ett par instruktörer i området har också blandraser. Den ena har golden/pudel och den andra jämthund/siberian husky (tror jag det var!)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 859
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp