Blåsljud valp

Vem skulle subventionera det tänker du?
Klinikerna själva. De sätter lägre priser på tester inom hälsoprogram för att gynna sundare avel. Det gäller tex. HD-röntgen och HCM-ultraljud (katt) och jag skulle tro att detsamma gäller för hälsoprogram mot DCM. Få skulle HD-röntga om man fick betala ordinarie pris och i princip ingen kattuppfödare skulle HCM-scanna om de fick betala ordinarie pris (4500 kr istället för nu 1500-2000 kr).
 
Har en vän som fick en med blåsljud. Hon behöll den till 12 veckor och gjorde då ultraljud. Valpen friskförklarades. Exakt samma som jag själv skulle gjort om jag någon gång får en med blåsljud.
Man säljer inte en valp där den får anmärkning på hjärtat. Man väntar och får den kollad ordentligt. Att köpa en valp med anmärkning på hjärtat innebär att du inte får ett öre på försäkringen om något händer.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 423
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
646
Hundhälsa I dag var vi och kollade på amstaffvalp. Efteråt var de på vetrinärsbesiktning. Den valpen vi förälskade oss i hade ett lindrigt...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 873
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 797
Senast: mysboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp