MJLee

Trådstartare
Jag skrev en liknande tråd tidigare och frågade om hur jag kunde bleka bort fläckar med klorin. Efter kloka råd här så gav jag upp tanken och slängde eländet. Men, nu en fråga på liknande tema. Jag vill få rent ett par vita gardiner. Vad finns det för blekmedel som inte är klorin? Gardinerna är inte fläckiga per se men smutsiga. Jag har försökt läsa på om blekmedel men om det inte är klorin pratas det bara om hushållsblekmedel :confused: vilket jag inte har någon aning om var jag kan köpa. Hjälp? Kan jag tvätta gardinerna i 95% grader för att få dem rena? Det står inga tvättråd på dem. Jag tror de är gjorde av bomull.

PS. Använder man fortfarande stärkelse eller hur gör jag annars för att få fina platta gardiner? Vad händer om jag bara hänger upp dem fortfarande våta. gör tyngden att de hänger sig raka?
 
Vittvättmedel och grumme blek o fläck använder jag, ibland även med förtvätt, i 60 grader för att få gamla gulnade lakan vita igen (som köpts på loppis så de har ofta legat bra länge) med gott resultat! Klorin har jag aldrig provat, då ovanstående funkat så bra!
 

Liknande trådar

Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula...
2
Svar
23
· Visningar
4 473
Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 086
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp