Blender el. stavmixer?

Sv: Blender el. stavmixer?

Jag ärvde mammas stavmixer för 16år sedan (tiden går fort) använder den massor! Skären är fortfarande skarpa trots att det mixats massor av frusna bär och hackats nötter till kakor. Börjar dock bli ful och gul i plasten. Är lite sugen på att byta upp mej till den nya de visar på reklamen, Braun multiquick 5. Finns lite mer pryttlar till den och min matberedare är trasig så den vore ett perfekt köp:angel:
Min gamle är också en braun och det verkar ju vara kvalitet;)

Ja den har jag med sett på reklamen :) Skulle också vilja ha den, men antar att den är något dyrare också.. :/

Jag har en stavmixer som jag använder bland annat till smoothier. Jag häller alltid i ca 1 dl frysta blåbär eller hallon i min smoothie och det är inga som helst problem för stavmixern att krossa vare sig frysta bär eller vanliga isbitar.

*kl*

Jag skulle rösta för en stavmixer. Jag tycker att den verkar mycket mer behändig än en blender. Det beror väl förvisso mycket på om de delar som behöver diskas går att koppla från drivenheten eller inte.

Håller med dig! Vi gör smoothie med stavmixern varje dag och den klarar alla frysta bär vi har testat, även relativt stora jordgubbar. Är en äldre och billig variant som har hållt riktigt bra. Nu börjar det dock bli dags att byta upp sig

Har även en blender men den tar bara massa plats och klarar betydligt mindre än stavmixern. Tror den är använd ett fåtal gånger bara

Jag hade lätt valt en stavmixer. Nu kan du få en stavmixer av vettigt märke, bra stark, med massor av bra tillbehör för runt 500 kr (mellandagsrea).

Just detta att den är smidig och lätthanterlig och tar liten plats gör det till en vinnare som jag faktiskt använder.

*kl*

Har en blender (från Phillips) som sällan används. Den mixar tyvärr bara i botten om det är mer "fasta" saker som ska mixas. Ska man mixa en soppa slät fungerar den väl ok...

Stavmixer fungerar dock för samma syfte fast man då kan mixa direkt ner i kastrullen om man ska göra tex mos/slät sås + att den även kan vispa och hacka om man har de tillbehören.

Just den detaljen, att kunna mixa i kärlet man har vätskan/whatever, tycker jag är helt suveränt. Istället för att blaska runt och hälla omkring - ner med staven och allt är färdigt.

Ja..jag har bestämt mig för en mixer nu. Ska bara hitta en som är stark och som helst har en stor tillbringare med lock till :) runt 300-600kr.

Jag har en likadan som Flixon, är jättenöjd med den :)

Mamma fick en blender i julklapp för några år sen. Den användes kanske två gånger... :p

Puttar lite med en fråga.
Ni som har stavmixer med en sån här matberedare till, upplever ni att den funkar bra? Något den inte gör så bra?

Jag har en Philipsstavmixer (den som visas högre upp!)!

Jag har även en OBH nordica blender, ska jag vara ärlig använder jag den aldrig, för den är enormt jobbig att handdiska. Medan stavmixer och litermåttet är lätt!

Personligen tycker jag allt är lättare med stavmixern. För hackar man is med blender, får man stå och skaka hela mackapären! :crazy:

Jag tycker den är skit bra till hacka (purea) lök och nötter! Har även pulvriserat ost i den! Så den kan det mesta. :idea:

Jag har en Philipsstavmixer (den som visas högre upp!)!

Jag har även en OBH nordica blender, ska jag vara ärlig använder jag den aldrig, för den är enormt jobbig att handdiska. Medan stavmixer och litermåttet är lätt!

Personligen tycker jag allt är lättare med stavmixern. För hackar man is med blender, får man stå och skaka hela mackapären! :crazy:

TILLÄGG: Tror den modellen går på en 500 kr typ. Mamma har en likadan och haft den sen -05 tror jag! Är fortfarande lika pigg och trevlig. Min är från -11, ingen skillnad på dem, mer än litermåttet! (ser lite annorlunda bara!)

Tänk på köpa en med sladd. En vän till mig har en sladdlös, den har börjat gett upp efter 1½ år.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 363
Senast: Johanna1988
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 234
Senast: Gunnar
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men... 2
Svar
25
· Visningar
5 166
Senast: Unafraid
·
Anläggning Finns säkert liknande trådar, men var svårt att hitta med mobilen... Men så här: jag och sambon pratar aktivt om gård och sparar pengar...
Svar
10
· Visningar
2 009
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka