Bli av med gamla kläder

Singoalla

Trådstartare
Jag är inne i en "ut med det gamla och in med det nya-period" och vill desperat bli av med minst halva min garderob :D Dock med lite begränsad studentekonomi som jag har nu så vore det ju himla trevligt om man kunde få åtminstone en liten slant. Vad säger ni, vad har ni för erfarenheter av att sälja kläder? Jag har en del finare saker, men vid närmare eftertanke så är det just det som jag vill behålla. Det är H&M, Lindex, MQ och liknande som kommer att ryka. Orkar man lägga upp en annons för varje klädesplagg som man ska betala några slantar för, få en hundralapp betalt och sen mecka med frakt? Känns lite väl bökigt.

Vad har ni för erfarenheter? Kan man få en slant eller är det bäst att bara skänka till Stadsmissionen rakt av? :)
 
Enligt min erfarenhet får man bara betalt för "fina" plagg av populära märken. HM, Lindex osv tycker jag knappt är värt besväret att försöka få betalt för. Kolla på tradera får du se - det är ju lite jobb med att lägga ut saker till försäljning.
 
Min erfarenhet är att det ofta går att sälja. Dock till väldigt låga priser.
Det bästa är tycker jag är att lägga ihop några plagg i samma storlek så det kan bli en lite större summa.
 
Hänger väl ihop med hur man är som person. Jag avskyr köpslående. Skulle nog faktiskt kunna betala för att slippa sälja :D

Är man road av det där köpslåendet så go!
 
Köp och säljsidor på FB eller tradera som flera sagt. Men räkna med att de "vanliga" kläderna får du inte många kronor för. Jag säljer en del på Tradera mellan varven, och det är stor skillnad på att sälja en Desigual klänning eller en Lindex klänning.... :yuck: Vet inte hur många gånger jag lagt ut fina kläder av vanliga märken och så har dom sålt för under 10 kr typ :down: Då hade jag lika gärna kunnat skänka bort det.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är som jag nämnt i någon annan tråd inne i en rensningsfas hemma och har en del fina saker som jag vill bli av med. Jag skänker mycket...
Svar
18
· Visningar
1 532
Senast: YorkWann
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 722
Senast: Lotus
·
U
  • Låst
Övr. Barn Har ett litet moraliskt dilemma. Min bästa kompis har just fått barn - en flicka blev det med, precis som vi - ett halvår efter oss...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 045
Senast: Minnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp