Bukefalos 28 år!

Blir kaniner skendräktiga?

G

GaurdianAngel

Har precis tagit över en kanin vars "tuttar" har blivit större de senaste dagarna. De var inte så när hon kom.
 
Sv: Blir kaniner skendräktiga?

Det är inte ovanligt alls att kaniner blir skendräcktiga. Vissa bygger till och med bo och "river" av sig pälsen som bomatterial.
 
Sv: Blir kaniner skendräktiga?

Finns det några andra tecken på att de är skendräktiga? Kan det lixom vara vad som helst som de kommer för sig eller är det några vissa specifika ramar? Jag för står ju att det är typ som med hundar, dom gör iordning och drar ihop en massa filtar och sen tar dom gosedjur och tror att de är deras valpar... alla gör ju inte det men... du förstår poängen.
För min kanin har helt plötsligt bara börjat och kissa i fåtöljen så fort jag tar in henne. hon nosar lite i fem minuter och sen sätter hon sig tillrätta och så kissar hon. Jag får typ tvätta två par byxor om dan för att hon gör det verkligen varje gång. jag är bara lite konfys och försöker ta reda på orsaken. eller kan det helt enkelt vara så att hon inte vill vara inne och att hon då kissar för att hon vet att då får hon komma ut? är funtade så kaniner. Men det lustiga är att hon har börjat med det ganska nyligen och jag har ändå haft henne nu i nästan 1 år.

Oj nu märkte jag att jag svävade iväg på nåt annat här men jag tänkte bara fråga om det kan ha nåt med skendräktighet att göra?
 
Sv: Blir kaniner skendräktiga?

Ok, ja de borde ju kunna bli det tycker man.

Har de lätt att bli lite småsura under denna tid? Denna kanin har enligt tidigare ägare (som jag känner väl) aldrig någonsin bitit, men hon bet mig häromdagen när jag satt med henne i knät. :mad: Taskigt! Jag som är så snäll. :D

Hur länge sitter skendräktigheten i? Hur länge har de normalt sina kaninungar hos sig?
 
Sv: Blir kaniner skendräktiga?

har för mej att en skendräktighet kan "sitta i" i ungefär 20 dagar..
och då kan dom också bygga bon med päls och så..
har två honor som typ alltid har bon i sina burar.. men finns inte en chans att dom skulle kunna vara dräktiga ändå.. :p hehe

och endel kaninhonor blir grinigare vissa dagar när dom brunstar elr ngt, ja. :p hehe

haha.. :D du är säkert jätte snäll, men hon kanske inte är helt trygg med dej än? kan vara så..
men jag har en liten kaninhona som aldirg heller bitit någon, men hon har börjat bita mej i armen ibland.. :p ingen aning om varför, kanske vill meddela att hon finns till och vill klappas lite kanske. ;)
 
Sv: Blir kaniner skendräktiga?

Sandraaa skrev:
Det är inte ovanligt alls att kaniner blir skendräcktiga. Vissa bygger till och med bo och "river" av sig pälsen som bomatterial.

det brukade min göra:D
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: Blyger
·
Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
591
Senast: vinkelina
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 186
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 600
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp