Blir omdirigerad till Telia

Pancakes

Trådstartare
Tre gånger på kort tid nu (ett par minuter) har jag blivit omdirigerad till Telia, eller ja, ”Telia” kanske snarare, när jag tryckt på något här på buke. Använt safari på iPhone.
 
Uppfattar jag det rätt när ni tror att detta beror på en fejk-annons för Telia?
Jag har inte råkat ut för det ännu, förhoppningsvis hittar inser Google snart vad det är för annons och plockar bort den.
 
Uppfattar jag det rätt när ni tror att detta beror på en fejk-annons för Telia?
Jag har inte råkat ut för det ännu, förhoppningsvis hittar inser Google snart vad det är för annons och plockar bort den.

Ja, säkerligen fejk. Var något om gratis iPhone. Det har inte hänt igen efter att jag startade tråden så förhoppningsvis har det ordnat sig :)
 
Jag ser hyfsat ofta någon annan sådan där hysteriskt blinkande annons längst upp på sidan, där det står att man har blivit utvald som vinnare av något (livrädd för att råka klicka av misstag på den... :nailbiting:). Är det någon annan som har fått upp den?
 
Inser att jag visst varit otydlig i min beskrivning. När jag skrev trycker på ”någonting” så menade jag exempelvis en tråd, inte ”någonting” som i att jag inte visste riktigt vad. Det var alltså inte en vanlig banner eller så som jag råkade komma åt.

@Gunnar
 
Uppfattar jag det rätt när ni tror att detta beror på en fejk-annons för Telia?
Jag har inte råkat ut för det ännu, förhoppningsvis hittar inser Google snart vad det är för annons och plockar bort den.

Samma för mig nyss, a’la svara på ”Telias” kundundersökning och få en gratis iphone. Dyker automatiskt upp som en helt ny sida så fort jag försöker gå in på en tråd (eller vad som helst) via Safari på iphone.

Bytte browser och där har den inte dykt upp än.
 
Inser att jag visst varit otydlig i min beskrivning. När jag skrev trycker på ”någonting” så menade jag exempelvis en tråd, inte ”någonting” som i att jag inte visste riktigt vad. Det var alltså inte en vanlig banner eller så som jag råkade komma åt.

@Gunnar
Samma här, råkade precis ut för det två gånger när jag klickat på en länk till en tråd. Använder Safari på Ipad.
 
Hänt mig också. Först flera gånger till en undersökning för ”Bahnhof” och sen ”Telia”. Började undra om jag fått något virus först.

Är alltså ingen annons/banner eller liknande utan man blir omdirigerad till spam utan att klicka på något.

Använder också Safari på Iphone, men nu har det inte hänt sen igår.
 
Det skulle kunna vara en banner som på något sätt tar över sidan så att oavsett var ni klickar så omdirigeras ni.
Det verkar som det endast uppstår i Safari på apple-enheter, vilket är lite mysko.
Det skulle kunna vara någon form av virus på era enheter.
 
Samma här - i mitt fall Comhem, med ett ”gratis iphone” om jag svarar på en undersökning. Uppenbar scam med andra ord.

@Gunnar Först trodde jag att jag hade fått någon malware på ipaden, men efter att ha rensat kakor, återställt ipaden, m.m. så kommer den hela tiden tillbaka - men bara på Buke och det är den enda sidan som problemet uppstår på.
 
Hände bara här på buke och ingen annanstans, jag har inte gjort något särskilt för att åtgärda det men efter att jag startade tråden har det inte hänt igen.
 
Nu dök det upp igen, den här gången direkt när jag kom in på buke utan att jag klickade på något.

Känns inte så troligt att vi alla fått samma virus samtidigt och att det bara skulle hända på buke.
 
Hände igen under eftermiddagen, då utan att jag tryckte på något.

Jag har inte Telia.
 

Bifogade filer

  • 43AE0EE9-F792-4D61-B98A-385267403D40.png
    43AE0EE9-F792-4D61-B98A-385267403D40.png
    32 KB · Visningar: 61
Det skulle kunna vara en banner som på något sätt tar över sidan så att oavsett var ni klickar så omdirigeras ni.
Det verkar som det endast uppstår i Safari på apple-enheter, vilket är lite mysko.
Det skulle kunna vara någon form av virus på era enheter.
Det verkade vara en direkt omdirigering; jag klickade inte på någonting utan hann bara nätt och jämnt se Buke innan fejkmeddelandet (med felstavningar mm) dök upp.
 
Har hänt mig också - med Chrome på iPhone. Bara hänt när jag klickat på en notis som ska ta mig till en tråd (alltså inte själva "notisklockan", utan trådlänkar i notis-drop downen.
 
Funkar ok på min Iphone med Safari, hittills har det inte dykt upp på den. Rensade historiken på ipaden men direkt jag skulle logga in på Buke så dök fejk-Telia sidan upp igen. Under tiden jag höll på att knappa in användarnamnet omdirigerades jag.
 
Jag fick den oxå flera gånger här om dagen. Bara här trots att jag surfat rätt bra på andra sidor. Idag har den inte dykt upp alls.
 

Liknande trådar

Samhälle Okej ja jag vet jag har legat under en sten halva mitt liv. Men jag har ett svindyrt abonnemang på telia som jag betalar för varje...
2
Svar
24
· Visningar
1 175
Senast: Ajda
·
Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
13 271
Bukefalos Det här kanske är ett tecken på att jag skriver för mycket överallt på buke, meeen... Förut om man loggade in på buke och hade massor...
2
Svar
39
· Visningar
1 858
Senast: Daff
·
Kropp & Själ Ja alltså hur känns det i kroppen? Kollegan fick precis en host och nysattack och jag kunde se hur kroppen tog i runt buken. Sedan sa...
Svar
5
· Visningar
390
Senast: Murphy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp