Blir rädd/nervös vid PMS??

Trindan

Trådstartare
Jag har upptäckt ett mönster. Varje gång som jag har PMS blir jag också rädd, för allt!

När jag inte har PMS har jag inte några problem med att vara ute och gå i mörker, vara själv i lägenheten, sova själv…

När jag har PMS blir jag rädd för ALLT. Minst ljud får mig att hoppa två meter upp. Vill inte vara själv i lägenheten (något jag tycker om att vara annars), kan absolut inte sova ensam (måste jag sova ensam kan jag inte somna för hjärtat bultar så fort), vill inte gå ut på kvällen… Jag inbillar mig att jag ser mördare/spöken/monster, allt!

Jag undviker alltid att se på thrillers och skräckfilm, men det hjälper inte när man har livlig fantasi :(

Annars vid PMS brukar jag få ömma bröst, blir lättirriterad och kan känna mig deppig och nere under vissa stunder och det känns som vanliga symptom, men ska man verkligen bli RÄDD?

Någon som lider av samma sak och har tips?
 
Är nog inte jättekonstigt eftersom man ofta får t.ex. ångest vid PMS. Jag blir också väldigt OCD, dvs måste dubbel- och trippelkolla ALLT!
 
Har inte sett något direkt mönster på det sättet hos mig men det låter som att det inte skulle vara så konstigt om PMS påverkade kroppen på det sättet.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 905
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 853
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej! Här kommer ännu en tråd om ensamhetsträning :angel: Har en snart 6 månader gammal valp av vallhundsras som jag ensamhetstränar för...
Svar
14
· Visningar
3 153
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hör hur det dånar utanför, och kan inte låta bli att öppna dörren och gå ut och sätta mig på huk på förstutrappen och bara...
Svar
9
· Visningar
2 438
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp