Blockera på facebook men behålla chatten.

Bukefalos 30 år!

MissFideli

Trådstartare
Jag har kommit till ett läge där jag behöver blockera en person på Facebook. Men jag är rädd att han kommer börja kontakta mig på annat sätt och vill därför spara messenger-chatten mellan oss dom bevis vid eventuell framtida polisanmälan.
Nån som blockerat och vet att chatten blir kvar, eller måste jag spara den någonstans?

Jag menar alltså inte att vi ska kunna fortsätta chatta. Men detta får mig att tvivla på att han kommer köpa min vilja mer än en kort stund.
Jag sade till honom att jag inte vill träffas, då vill han ringa. Jag säger nej till det med, all kontakt utanför messenger är Nej. Då beställer han en sak till mig som kommer med posten för att visa hur trevlig och humoristisk han är. Och när jag säger nej till sånt med, får jag detta svar.
Screenshot_20260522_132823_Messenger(1).webp

Tar du bara bort personen som vän på FB blir Messenger kvar. Men blockar man försvinner allt.

Jag har arkiverat chatten och den finns kvar efter blockering. Vet inte varför den skulle försvinna?

Nej, jag läser att den finns kvar i inkorgen eller nått. Men du har erfarenhet av att ha blockerat nån och fått ha kvar chatten alltså? Utan att den som du blockerat kan kontakta dig där?

Även om du blockerar ligger era gamla konversationer kvar. Det vet jag för jag ville radera ett meddelande jag skickat, men det gick inte även fast jag blockerat personen låg allt kvar läsbart för hen.

Nej, jag läser att den finns kvar i inkorgen eller nått. Men du har erfarenhet av att ha blockerat nån och fått ha kvar chatten alltså? Utan att den som du blockerat kan kontakta dig där?
Jag har blockerat en person på både Facebook och Messenger. Chatten finns kvar i arkivet (har arkiverat den) men jag har tagit skärmbilder också (det var inte så lång chatt).

Liknande trådar

• Livet och förändring
  • R
    Att förlora ett barn
  • Blockera någon på Facebook
  • Blocka på messenger/facebook

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • Valvaka!
  • Vad är en rimlig hyra/boendekostnad?