Bukefalos 28 år!

Blodbrist, men bra järnvärde??

Jag har väldigt svårt att kräkas och har verkligen en svag kräkreflex. Ändå fick jag fruktansvärda kväljningar. Plus att det gjorde fruktansvärt ONT.

Kan de helt enkelt ha missat att bedöva halsen? Med tanke på att jag var helt bedövad på ena sidan av tungan och vid kindtänderna. Men inte kände något sådant i halsen eller bakre delen av tungan? Det kändes också helt OK att svälja saliv direkt efter.


Låter ju lite fel, när jag har gjort det så har de kletat på någon typ bedövningssalva på slangen så det bedövar även ner i halsen.
Men jag håller iaf på kräks ändå.
Numera får de söva mig om doktorn får för sig att hitta på sånt där elände.

Lider med dig, undersökningen är verkligen jobbig :(
 
Mer funderingar.

Är det någon mer som upplevt att de fått magproblem efteråt?

Jag hade svidande mage i ett dygn och igår eftermiddag bröt det lös. Hela dagen idag har jag suttit på toaletten. Törs inte åka nånstans för jag behöver vara nära en toa hela tiden.
Detta är nytt för mig som lider av en trög mage och är immun mot magsjuka.
 
@tanten: Det där med bedövningen lät konstigt, jag var bedövad över hela svalget. När det väl var gjort kände jag ingenting och magen var inte värre än vanligt (jag gjorde det medan jag utreddes för magen och den var ju inte direkt trög då). Undersökningen är verkligen vidrig, jag gör tusen gånger hellre en koloskopi! :wtf:

Ring mottagningen imorgon, det låter ju som om något inte stämmer.

Hoppas du kryar på dig snabbt! :)
 
jag sov förvisso när jag gjorde min, men jag kände absolut ingenting efteråt! Låter konstigt.
 
Jag tillhör kategorin som alltid ber om att bli sövd och vägrar att göra det vaken. Jag har försökt göra gastroskopi vaken vid flertalet tillfällen men det har inte gått någon av gångerna.

Om någon skulle säga att en gastroskopi inte är något så ljuger hen eller så är det något allvarligt fel på personen ifråga, typ självplågare, och jag tycker att det är riktigt fult att säga till någon att det inte är någon big deal. Visst behöver man inte skrämma upp folk men jag skulle om någon frågade mig säga till personen ifråga att hen skulle be om att bli sövd alla gånger. Iallafall be om ordentligt med lugnande om det tar på henom. På mig tar inte lugnande något alls så därför måste jag sövas helt.

Min son är den som jag vet har klarat det allra bäst utav vad personalen sa och det var fruktansvärt att vara med och jag ville bara skrika att de skulle söva honom så hemskt var det att bara sitta bredvid. (Han var tretton år då så därför var jag med.) Enligt personalen hade de aldrig varit med om någon som hade klarat det så galant och då klöktes han ideligen och tyckte själv att det var riktigt jobbigt och han är inte den som gnäller för småsaker.

Att det svider i magen är inte så konstigt. De har kanske tagit prover och det kan irritera magslemhinnan. Varför du har fått fart på magen kan bero på att de blåser upp magen och att du reagerar på gasen. Det borde gå över inom ett dygn.
 
Att det svider i magen är inte så konstigt. De har kanske tagit prover och det kan irritera magslemhinnan. Varför du har fått fart på magen kan bero på att de blåser upp magen och att du reagerar på gasen. Det borde gå över inom ett dygn.
Ja, de tog biopsier både i mage och tarm.
De vill tydligen kolla så jag inte har glutenintolerans med tanke på att jag haft låga järnvärden i stort sett hela livet.

Jag trodde nog att de bara blåste in syre i magen men kanske det var något annat också. För enbart syre borde man väl inte reagera på. Eller?

Jag har förvarnat min vikarie ifall jag inte skulle klara att jobba imorgon. Detta är inte roligt. Trött är jag dessutom. Vill helst gå och lägga mig men väntar nog tills 20-snåret i alla fall.....
 
Min man har gjort gastroskopi flera gånger och tycker inte det är någon stor grej alls, utan att vara självplågare, så de finns :) Men jag tror ju inte han hör till någon majoritet direkt och han tycker det är otroligt obehagligt att få lugnande eller bli sövd å andra sidan.
 
Min man har gjort gastroskopi flera gånger och tycker inte det är någon stor grej alls, utan att vara självplågare, så de finns :) Men jag tror ju inte han hör till någon majoritet direkt och han tycker det är otroligt obehagligt att få lugnande eller bli sövd å andra sidan.

Han kanske inte har så stark/lättretad kräkreflex och då är det nog inte lika jobbigt.

Jag har en väldigt lättretad, det står tom i min journal :rofl:
 
Ja, de tog biopsier både i mage och tarm.
De vill tydligen kolla så jag inte har glutenintolerans med tanke på att jag haft låga järnvärden i stort sett hela livet.

Jag trodde nog att de bara blåste in syre i magen men kanske det var något annat också. För enbart syre borde man väl inte reagera på. Eller?

Jag har förvarnat min vikarie ifall jag inte skulle klara att jobba imorgon. Detta är inte roligt. Trött är jag dessutom. Vill helst gå och lägga mig men väntar nog tills 20-snåret i alla fall.....

Använde de syre (luft) förstår jag varför du mår skit. Kroppen är designad att göra sig av med koldioxid inte syre så används luft som gas mår man skit. Kroppen vet inte hur den ska göra sig av med den och kroppen kan inte använda luften när den inte tagits upp av lungorna.

ALLA koloskopier jag gjort med luft har jag velat dö efter, jag har haft gaser från helvetet (åkte till akuten efter första gången, jag låg dubbelvikt av smärta och då har jag en jäkla hög smärttröskel).

Efter jag fick det förklarat för mig vägrar jag gå med på koloskopi om de inte använder koldioxid. Tror alla apparaterna i Falun är konverterade nu :up: De senaste gångerna har varit en baggis.
 
Han kanske inte har så stark/lättretad kräkreflex och då är det nog inte lika jobbigt.

Jag har en väldigt lättretad, det står tom i min journal :rofl:
Kräkreflexen klarade jag. Det var otäckt men överlevnadsbart. Jag har inte så stark sån.

SMÄRTAN däremot - den var från helvetet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läkaren ringde mig. Jag har ett blodvärde på 94 men väldigt bra järnvärden. Det skulle ju förklara varför jag är så trött att jag kan...
2
Svar
20
· Visningar
3 552
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Någon annan som haft det? Båda serum järn och ferritin är jättelåga och jag känner verkligen att jag lider av järnbrist och har alla...
Svar
12
· Visningar
13 462
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp