Boaboot VS Easyboot

r_freddy

Trådstartare
Japp! Då var det dags att inhandla några slags skor åt unghästen ;)
Dags att rida in och här börjar det bli hårda grusvägar :(
Hade honom utan skor förra året men då trippade lillen fram hela sommaren :crazy:
Så hjälp mig nu att välja skor :banana: vilken är bäst Boaboots eller Easyboot, samt hur stor är skilnaden med Easyboot vanliga och epicsen :confused:

Tacksam för all hjälp :bow:

Sv: Boaboot VS Easyboot

Boa har jag aldrig sett i verkligheten men valde bort dem då jag köpte pga de är höga och går lätt upp över kronranden - detta beror alldeles säkert på vilken häst man har! Jag har en isis med 0:or i storlek.

Vanliga easyboots har inte neoprenskyddet på medan epic har det - jag tror det är den enda skillnaden.

Själv har jag epic och tycker de funkar riktigt bra! Skulle dock vilja ha de nya easybootsen då de inte ser ut att ha ett spänne på framsidan - tycker att pållen slår i dem ibland och då blir de lätt sneda o vinda. Dessutom ska de inte glappa lika lätt enligt återförsäljarens hemsida.

Ja, det är mina små erfarenheter.

Tack för det svaret! Jag har också en plutt med små hovar, så då kanske inte boa fungerar. Hur tror du det fungerar med epics om man använder benskydd som går ner över kotan :confused: Kan man sätta noprenskyddet utanpå ?

r_freddy skrev:
Tack för det svaret! Jag har också en plutt med små hovar, så då kanske inte boa fungerar. Hur tror du det fungerar med epics om man använder benskydd som går ner över kotan :confused: Kan man sätta noprenskyddet utanpå ?

Gaitern går ju bara runt själva kotan och inte upp över kotleden. Men "stör" de varandra så skulle jag ha gaitern underst och benskyddet ovanpå eftersom gaitern är så mjuk och sitter så tajt.

Liknande trådar

Western Hej! Nu var det dags att köpa ny sadel till unghästen :banana: Jag har ridit in honom med en wintec engelsk sadel med x vida...
Svar
5
· Visningar
1 900
Senast: MsSleepalot
·
Hästvård Om ni orkar läsa det här så :bow: Mitt sto har problem av och till med ryggen efter att vi red omkull i jan -05. På senare tid har...
Svar
8
· Visningar
1 212
Senast: Carolrita
·
Hästvård Har en rätt nyligen inriden häst som har gått oskodd i stort sett hela sitt liv, utom de perioder på vintrarna då det blivit FÖR halt...
Svar
9
· Visningar
2 739
Senast: Kassiopeja
·
A
Körning Hej! Jag trodde att min fråga var vanligt förekommande, men jag försökte söka och hittade inget svar. Kan bero på att jag är ny här och...
Svar
8
· Visningar
2 615
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka