Bukefalos 28 år!

Bockjakten börjar 16 augusti

Whizzi

Trådstartare
Tänk på att vara rädda om er i naturen nu när skogen kommer vimla av jägare några veckor framöver... ;)
 
Sv: Bockjakten börjar 16 augusti

Åå, tack för påminnelsen! Då gäller det alltså att hålla sig väl reflexad och kanske inte rida på de minsta skogsstigarna framöver då skogarna häromkring kommer befolkas av jägare. :)
 
Sv: Bockjakten börjar 16 augusti

Tack för påminnelsen! Nog för att min häst mer ser ut som en älg, men vissa är så skjutgalna att de skjuter på allt som rör sig... Blir reflexer på hädanefter.
 
Sv: Bockjakten börjar 16 augusti

Vaknade i morse, äntligen ledig och frisk, och såg det underbara vädret och tänkte att det var ju helt perfekt, en hästdag får det bli! Rida den stora och köra den lilla. Men sen fick jag se alla jägare:( nu blir det nog hålla sig på gårdsplanen. Men dom ska ju få ha sitt roliga också så klart, men just nu är jag lite bitter:p
 
Sv: Bockjakten börjar 16 augusti

Och jag vaknade också till ett underbart väder idag. Men jag är bitter över att jag inte fick min bössa i tid, trots att vapenhandlaren lovat att den skulle vara klar innan bockajakten :mad:
 
Sv: Bockjakten börjar 16 augusti

Tack för påminnelsen! Då blir det till att sluta rida i skog och mark med min rådjursfärgade häst ett tag framöver.:)
 
Sv: Bockjakten börjar 16 augusti

För två timmar sedan kom min mans systerson med bössan i högsta hugg. Jag tjurade och ville inte följa med - hela dagen har råbockarna stått och räckt ut tungan åt mig, känns det som. "Du kan inte ta oss, tjalalalalej" ungefär.
Och så för en kvart sedan small det i skogen, och sen ringde telefonen. Min man fick plocka fram trehjulingen och köra och möta sin systerson och den fällda bocken.
 

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
4 295
Senast: skogaliten
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 840
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 069
Senast: Jeps
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 300
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp