Sv: Böckman vs Thule
Jag har oxå ett Boj. En med sadelkammare men bara i standardmått. Har man en så stor häst som 175, behöver man ha extra hög när det gäller Boj, iaf enligt min mening. Min häst är 156 och han står och viker örat närmst väggen när han tittar ut genom fönstren

. Annars är det väldigt gott om plats och otroligt stabilt.
Jag och en vän körde iväg tillsammans, vi har lika dana bilar, jag med mitt Boj och hon med ett Thule (med sadelkammare, och där rampen är lite vinklad när den är stängd). Hon kunde knappt hålla 70 på motorvägen pga blåsten, medan jag inte kände att det blåste.
Har förstått det som att Thule inte är lika stabila att köra som gamla Kylinge och Star.
Annars är Thules easy-lock bommar helt fantastiska! Men de går ju att montera på vilket släp som helst. Sen att de kostar ett antal tusen, är ju en annan femma

.
Har hyrt en ny Värmlandsvagn innan jag köpte mitt Boj. Och jag vet att det är ett budgetsläp som inte värderas så högt, men måste ändå säga att de nya släpen faktiskt är riktigt stabila efter bilen. Sen kan jag sakna en del praktiska saker och säkerhetstänk med den, och detta gäller även ett Cheval som jag lånade, även det väldigt nytt. Mkt stabila. Menar bara att man kan vara lite öppen för förslag. Även att jag hade snöat in mig på Boj, Kylinge/Star/Thule när jag köpte släp

.
Jag är mkt nöjd med mitt Boj, ett rejält och stabilt släp.