Bukefalos 28 år!

Bodils alla djur - vad händer?

T

Tibban

Är det någon som vet vad som händer med Bodil Granbergs djur? Har det startat någon omplacering? Och vart vänder man sig om man kan ta emot något eller några djur?
 
Sv: Bodils alla djur - vad händer?

Kollade artiklen.

Men vad är det för speciellt med denna Bodil? Förutom att hon hade mycket djur?
 
Sv: Bodils alla djur - vad händer?

Bodils mini-cirkus om det säger dig något. Har dessutom för mig att hon jobbade framgångsrikt med clickerträning men är inte helt säkert.
 
Sv: Bodils alla djur - vad händer?

*kl*

Nej vad sorgligt. :(
Såg henne aldrig i verkligheten men har läst mycket om henne, som tur är så verkar det mesta vara uppstyrt redan i testamentet.
 
Sv: Bodils alla djur - vad händer?

Är det någon som vet vad som händer med Bodil Granbergs djur? Har det startat någon omplacering? Och vart vänder man sig om man kan ta emot något eller några djur?


Gris-Eva är uppe och hämtar minigrisarna där! Antgagligen kommer några av dom hamna på jourhem här hemma hos mig (2-3 st eller nåt), tills vi hittar bra nya hem.

Skansen tar hand om dvärgigelkottarna, papegojorna och hennes 2 påfåglar.

Respektive avelsförening tar hand om hennes hundar (hon födde upp rashundar..)...

Så det är folk som arbetar på att fixa det bra för djuren..

/KT
 
Sv: Bodils alla djur - vad händer?

Vad bra! Då hade jag oroat mig i onödan, trodde det var svårt att hitta hem till 150 djur så där på raken. Hade fått för mej att hon hade diverse andra djursorter också.
Bor på lantgård och hade annars haft möjlighet att ta emot.
 
Sv: Bodils alla djur - vad händer?

Vad bra! Då hade jag oroat mig i onödan, trodde det var svårt att hitta hem till 150 djur så där på raken. Hade fått för mej att hon hade diverse andra djursorter också.
Bor på lantgård och hade annars haft möjlighet att ta emot.


Hon hade även gäss, katter, höns och litet sånt.

/KT
 
Sv: Bodils alla djur - vad händer?

Jag har också funderat över vart alla djur ska ta vägen. Vi bodde många år i samma by, och jag har varit på hennes shower många gånger som barn :)

Så skönt att det verkar ha styrts upp! Jag hoppas alla djur får bra nya hem
 
Sv: Bodils alla djur - vad händer?

Jag har också funderat över vart alla djur ska ta vägen. Vi bodde många år i samma by, och jag har varit på hennes shower många gånger som barn :)

Så skönt att det verkar ha styrts upp! Jag hoppas alla djur får bra nya hem

Alla djuren har lämnat gården. Några är sålda och andra finns på jourhem.
Jag är jourhem för fjäderfäna och minigrisarna.
Fjäderfäna är redan sålda.:laugh:
Vill du veta något om minigrisarna så skicka mig ett pm. :)
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Torkan gör att gräset växer dåligt hos oss och jag har erbjudit en granne att släppa sina kor i min sommarhage - som vi har för lite...
Svar
4
· Visningar
1 630
Senast: Migo
·
Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 483
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 328
Senast: Hermelin
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp