Bukefalos 28 år!

Börja om från början, köpa häst

Kan du inte ge exempel på ”småsaker”? Är nyfiken.
Ja som nu tex då skickade jag filmer på hästarna jag velade mellan till en duktig hoppryttare och en vän som är både veterinär och tävlar själv innan jag åkte själv för att prova.

Fallet var att den ena hade bättre teknik men den andra bättre galopp tex. Galoppen var inte dålig hos någon av dom. Blev den med bättre galopp trots allt då den här störst chans att utveckla tekniken tror jag.

Då har jag skickat filmerna till min kontak och frågat vilken han tycker jag ska åka och prova först. Sen är det såklart en annan sak när man varit och ridit själv för då brukar man för det mesta känna direkt vilken som känns bäst, men har man flera intressanta hästar så kan det vara rätt bra att sålla lite om man får input från folk man litar på.

Jag brukar dessutom bli ganska ivrig när jag ska köpa häst, och då är inte hjärnan lika avvaktande.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har haft två hästar som av olika anledningar fått tas bort. Den första var gammal. Det var sorgligt men OK. Hon hade haft ett bra...
2
Svar
26
· Visningar
1 641
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 511
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 862
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 174
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp