Börjar bli rejält sugen på barn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Smulu

Trådstartare
Ha då har den biologiska klockan börjat att ticka för fullt. Vill ha bebis men har inget jobb mer än några timmar i veckan, ska snart flytta. 27 år vill inte vara allt för gammal när jag får första barnet.
Har sambo, han har jobb provanställning.
Hur ska man egentligen göra, gå på känsla, Vill ha nu!! (och hur förklarar man då för sin sambo varför man vill ha just nu och inte om flera år, har ju inget bättre svar än VILL) eller förnuft (fast vad är förnuftigt då?) En ev. arbetsgivare vet ju ändå att skaffabarnrisken är rätt stor hos ett par på 26 o 27 i. Så det kanske är lika bra att börja på med bebisverkstaden. Känns som om tiden bara springer iväg. Utbildning, lite arbete mer utbildning och får inget jobb. Har inte kontrollerat det där med mammapenning men jag är berättigad till A-kassa.
Jag behöver lite råd och tankar från er.
 
Sv: Börjar bli rejält sugen på barn.

Alla håller på å predikar om att man ska ha ett bra jobb å vara välbetald men tänk om man inte rår för att man är arbetslös å kanske inte får anställning före man är 36 år å det är försent då?Syrran är 42 å har inte haft heltidsanställning nån gång i sitt liv, hon har pluggat å jobbat extra(ett exempel)
Det är ju bra om man är berättigat till a-kassa men man får ju inte det hur länge som helst men det finns ju aktivitets garantier oxå.
Hade oxå kunat skaffa barn om jag inte hade hästar att försörja :smirk:
Å andra sidan kan man ju inte skaffa hur många barn som helst å leva på bidrag resten av livet(fast det finns ju såna exempel oxå) ;)
 
Sv: Börjar bli rejält sugen på barn.

Nu efter att ha fått barn tycker jag egentligen inte att det finns någon tidpunkt som är bättre än någon annan. Att ha fått jobb och börjat jobba för att sedan vara barnledig kanske känns tryggare men frågan är om arbetsgivare gör någon skillnad på att anställa kvinnor i barnafödande ålder innan eller efter att de fått barn... Dessutom kan man faktiskt läsa några poäng medan man är barnledig och på så sätt skaffa sig "gratis" fördelar. Men jag skulle kolla upp det där med ersättningen om jag vore du, det är inte kul att vara ensam, outsövd, nerspydd och fattig dessutom ;) ...
 
Sv: Börjar bli rejält sugen på barn.

Asa_S skrev:
Att ha fått jobb och börjat jobba för att sedan vara barnledig kanske känns tryggare men frågan är om arbetsgivare gör någon skillnad på att anställa kvinnor i barnafödande ålder innan eller efter att de fått barn...

Är lite de tankarna jag har...
 
Sv: Börjar bli rejält sugen på barn.

Jag känner likadant! Men samtidigt så känner jag inte mig trygg. Är arbetslös men insatt på aktivitetsgarantin = samma belopp som jag skulle få från akassan.

Min sambo vill ha barn men det är nog jag som håller i bromsen och säger nej vänta lite här nu!

Man undrar ju när det är rätt tid att skaffa barn. För min del känns det otryggt när man inte har något arbete.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 862
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 018
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 722
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 625
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp