Bukefalos 28 år!

Börjar få ångest redan..=(

F

FiaOchSaffe

Satt o tänkte på min underbara hund albin, 11år gammal och hur kry som helst. Men ändå kan jag inte låta bli att tänka på att det inte är många år kvar, jag skulle ju vilja ha honom kvar för alltid. Och aldrig kommer det finnas en till som han då hela hans släkt dör ut med hon :cry: Alla i hans familj har varit helt underbara. Vi hade både mamman och systern ich finare hundar finns det inte.. :( Hans syster blev 15-16 år gammal och vi bestämde oss för att avliva henne då hon fått vatten i lungorna som kom tillbaka hela tiden..:( Men det som hände den dagen vi bokat med veterinären var det bästa som kunde hända trotts allt. Vi kom dit 10 min för tidigt så vi åkte till en skogsglänta för att rasta henne en sista gång när jag gick efter henne så satte hon sig ned för att kissa men hunde sen inte få tillbaka kraften i benen utan gled ned i mitt knä o satte sig och jag kände hur livet ran ur henne där i mitt knä. Det gick väldigt fort o sen satt jag bara där med henne. Solen lyste och det var helt grönt i gräset runt omkring oss. Jag lyfte upp henne och bar henne till bilen. Veterinären kunde inte mer än konstatera att hon inte levde längre och vi tog hem henne och begravde henne. Det var så otroligt skönt att slippa alla sprutor som hennes mamma fick när vi avlivade henne. Usch jag kan inte tänka på dom utan att gråta o bli ledsen, ibland tycker jag nästan att jag hör hur dom går ute i hallen.. :( men men det är ju det bästa för hundarna att ta bort dom innan de mår för dåligt och båda två var lyckliga tills sista dagen, och jag tror nästan att lilltjejen visste vad som skulle ske, hon visste att det var dags..usch.. nu ska ja tänka på nåt annat och glädjas åt den söta valpen som ligger o tittar på jay lenno i min soffa nu...:)
 
Vilken tur (eller hur man ska uttrycka sig) att hon fick dö när hon var ute tillsammans med dig ute i naturen, istället för ett sterilt djursjukhus (även om det såklart är bättre än att djuret i fråga lider).
Försök att inte tänka på att din hund kanske inte har många år kvar, det är svårt och lättare sagt än gjort, men ta till vara på den tid ni har nu än att oroa er för den framtid som kan ligga många år frammåt!

Hoppas ni får många lyckliga år till tillsammans!
 
Min hund heter också Albin. Fast han är bara 7 månader än så länge. :crazy:

Jag förstår hur du känner. Har en "gammvovve" också som börjar närma sig 9. Usch... Fasar för den dagen då de måste tas bort... :(
 
Mina hundar är 9 och 10 år.
Jag verkligen fasar för den dagen då det är dags att säga farväl.Men man ska kanske inte tänka på det så mycket utan njuta av dom så länge man kan.
 
Min vovve är drygt 10½ år gammal och fortfarande världens piggaste :). Dock har han börjat få för sig lite konstiga saker men det är egenheter man kan leva med!

Jag har vuxit upp med Trimmy, som han heter. Han fick bo kvar hos mina föräldrar är jag flyttade och varje gång jag träffar honom blir jag (och han) lika glad :love:! Jag kan inte tänka mig livet utan honom men jag försöker försona mig med tanken (utan att för den sakens skull gå och deppa).

Det du berättar om din nuvarande hunds syster låter som ett jättefint slut för en hund! Jag har bestämt mig för att kontakta en veterinär som gör hembesök om det kommer till att vi måste avliva Trimmy, han hatar att gå till veterinären...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 946
Senast: Mkb
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 662
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 739
Senast: fejko
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 712
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp