Bokfråga: Schooling horses in-hand

E

Erikan

Är det någon som har läst boken "Schooling horses in-hand, for suppling and collection" av författaren Richard Hinrich?

Är det en bra bok om man vill förkovra sig i arbete vid hand? :confused:

Erika
 
Den är sevärd. Intessant att se hur han arbetar vid handen. Han använder inte riktigt samma teknik som jag gör utan arbetar ofta från hästens yttersida.
 
Jag har både bok och video, det är meningen att de ska komplettera varandra. Beroende på var man ligger i kunskapsnivå så kan man klarar sig bra med bara videon, men boken är helt ok. Jag har haft användning av videon i mitt arbete vid hand.

Jag är däremot väldigt nyfiken på Bettina Drummonds band om arbete vid hand. har hört att hon ska vara väldigt duktig. Sedan finns det ju Phillippe Karls band om arbete på lång töm.
 
Jag tror att både bok och film finns att köpa på lusitano.se (eller lusitano.nu).
 
En ridsportaffär i sundsvall. Enda och sista exemplaret de hade. Men man kan säkert hitta den på nätet.
 
Jag köpte boken för några veckor sedan (beställde från amazon.uk), tycker den är riktigt bra, mycket fina bilder på väldigt vackra hästar. Lite för mycket inspänningstyglar för min smak, men det är ju bara att strunta i att sätta på dem, övningarna kan man ju göra ändå.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 735
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 344
Senast: miumiu
·
Hundhälsa Hejsan! Har en 8 månaders tik som började halta på sitt vänstra framben efter lek med andra hundar där några ska ha sett henne krocka...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
12 076
Senast: Fetaost
·
Kultur Jag läser mycket ofta och jämt. Tyvärr uteblir mina biblioteksbesök då jag inte vill mecka mig in till staden och mitt lokala bibliotek...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 253
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp