Bokrea 2026

Bukefalos 30 år!

Cambrie

Trådstartare
Tänkte försöka införskaffa lite böcker att läsa och nu är det ju bokrea. Har ni något tips på riktigt bra och läsvärda böcker som kan läsas som finns på rean? Jag läser inte så mycket men gillar de flesta schangrar men inte tunga böcker men svår text, det har jag inte ro att läsa...

Har ni själva köpt något? Nyfiken på både romaner och sakprosa...

Jag såg att Tranorna flyger söderut fanns på rean, den har jag precis läst och den rekommenderar jag verkligen! Så fint skriven, det hände inte så mycket men jag fastnade verkligen i den. Bra flyt i språket och en fin historia.

Jag såg att Tranorna flyger söderut fanns på rean, den har jag precis läst och den rekommenderar jag verkligen! Så fint skriven, det hände inte så mycket men jag fastnade verkligen i den. Bra flyt i språket och en fin historia.

Åh, läste om den i boktråden och tyckte den lät himla fin! 😍

Jag har köpt tre böcker av Albert Camus då jag gillade dennes 'Pesten' (1947) mycket. Jag köpte 'Främlingen' (1942), 'Fallet' (1956) samt en sammanslagen version av 'Bröllop' (1938) och 'Sommar' (1954). Vidare köpte jag Karin Boyes 'Kris' (1934), Stendahls 'Rött och Svart' (1830) samt James Baldwins 'Giovannis Rum' (1956).

Jag ville ha Kafka inbunden, men jag har dem redan på pocket och vill inte gallra ut mina barn. :D

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka