Bolån ränta

Bukefalos 30 år!

Jag tror ”alla” banker har börjat med det där att bara ge rabatt i ett år / begränsad period och sedan får man prata med dem igen - och varje gång slutar det med att man får nästan exakt samma rabatt i ett år till. I alla fall är det så för mig på Handelsbanken numer också sedan flera år tillbaka.
Så hade jag också tidigare, men när jag betalat av en del av lånet tyckte tydligen inte banken att jag var tillräckligt lönsam för att ge rabatt. Så jag bytte till bank som marknadsför sig med ränterabatter utan förhandling och det har lönat sig (tre år nu).

Och jag slipper fundera på när ränterabatten går ut, jag slipper jaga dryga bankmänniskor som tycker att deras tid är viktigare än min och jag slipper bli irriterad på dåligt bemötande.

Bara det hade varit värt några %-punkter för mig, men det har som sagt ändå varit billigare. Kanske hade varit annorlunda i en mindre stad där personlig bankkontakt fortfarande betyder något.

LF hade inte tid förens om 2 veckor att förhandla ränta så kommer fortsätta med Nordea.. Konstigt LF inte är så intresserad av nya kunder på lån :D

Hej. Har nyligen köpt en bostadsrätt och har haft Nordea som lånegivare när jag köpte hus med min sambo. Nu har vi gått isär och jag har köpt en lägenhet får samma rabatt 1.16 deras listränta är på 3,9 så blir ca 2.83 %

Har delat upp lånet i två men valt att ha rörlig på båda. Är nöjd med Nordea i sig, har en egen rådgivare osv men iomed jag är själv så vill jag ju ha så billigast möjligt. Har jag en bra deal eller finns de bättre?

Prata nyss med LF som erbjud 3,3 rörlig ränta så har nog fått en ganska bra deal hos Nordea..
Jag fick allra lägst ränta på Skandia efter en snabbkoll igår, och då har jag inte ens pratat med någon person utan bara fyllt i i deras kalkylator. Näst lägst var danske bank.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka