Bombers Happy Tongue bit

poloplayer

Trådstartare
Fick ett Bombers Happy Tongue Bit av en kompis som köpt det, men det var för litet till hans grova Paint, bettet är 11,5 cm och testade på min welshcob korsning som alltid tjafsat med bettet och det var som en dröm, hon gick super och verkade trivas mkt med det bettet. Är det nån annan som har erfarenhet av det bettet? Nyfiken;-)

Sv: Bombers Happy Tongue bit

Bombers har ju massa olika modeller med tungfrihet, vilket har du?

Fick ett Bombers Happy Tongue Bit av en kompis som köpt det, men det var för litet till hans grova Paint, bettet är 11,5 cm och testade på min welshcob korsning som alltid tjafsat med bettet och det var som en dröm, hon gick super och verkade trivas mkt med det bettet. Är det nån annan som har erfarenhet av det bettet? Nyfiken;-)

Hur menar du tjafsar med betten? Har en ponny som "tuggar" på betten så söker ett bett som han kan "suga" på istället ;)

Har bettet en sådan här mundel ?

13768427.4c3ebb8b.560.jpg

jag har ett nathe tränsbett med rörliga ringar o tungfrihet. Mundelen ser ut som på det bettet palle visar fast bettet är i gummi. Min häst trivs väldigt bra med det iom att han ogillar tryck på tungan.

jag har ett sånt men dom är ju så stora i storleken, jag köpte det minsta men det är 13,5 cm.

var hittade du det? har kollat alla försäljare i sverige och utomlands men hittade inget mindre än 13,5 cm.

Är du säker på att det är ett Nathebett?
När jag köpt mitt som var 13,5 cm skrev jag till tillverkaren i Tyskland, och enligt dom var 13,5 cm det minsta som tillverkades.

Googla nathe tränsbett. Det femte resultatet du får upp, där hittar du det. Jag har loose ring, mediumport till min häst.
Kan lägga ut en egentagen bild på det när jag är hemma

Min häst bara ÄLSKAR denna mundel :love:

Kanske för att mundelen är tillverkad efter hans tunga en gång i tiden :D

Han hatar tungtryck så jag har rätt svårt att hitta bett till honom, dessutom måste dom vara helst 10.5 men 11.5 fungerar i och med att det är rakt med RIKTIG tungfrihet :D :D :D

I morgon ska jag testa ett nytt bettmärke.... Beris heter det.
Det ser ut som Nathes bett med samma mundel som Bombers/Trust.

Återkommer med info och bild efter jag testat det...

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 418
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som... 2
Svar
29
· Visningar
9 364
Senast: skuggi
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 362
Senast: As_Vegas
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
40 113
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Roliga saker som barn säger
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur