Bomlös Dressyrsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lavircona02
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 196
  • Visningar Visningar 15 280
L

Lavircona02

Är himla sugen på att gå över till bomlös sadel, men jag vill ha den "vanliga" dressyrsadelns utförande. Såg att Star Trekk har en modell som heter Close Contact Dressage, men det ser ut att vara för dåligt "uppbyggd" bak för min häst, tror att jag skulle hamna i stolsits. Dessutom verkade den inte ge säskilt mycket stöd. Någon som har testat den och vet bättre? Eller kanske har någon tips på liknande sadlar??

Sv: Bomlös Dressyrsadel

Den finns inte att få tag på ännu, det står på Kaupres hemsida att den släpps i augusti, jag hoppas min kommer i slutet på juli.

Tack för ditt svar! Du får gärna återkomma med lite kommentarer när du provat sadeln...

Lovisaleonora_ skrev:
Den finns inte att få tag på ännu, det står på Kaupres hemsida att den släpps i augusti, jag hoppas min kommer i slutet på juli.
Oj, min lilla hjärna hade fått det till att dom kom i slutet
av agusti, fattar inte vad jag fick det ifrån, *hick* då är det ju inte så långt borta :)

Det finns flyttbara knäputor till(fästes med kardborre under kåpan som på tex. wintec).
Bossorna går att få med olika stoppning. Behöver man lyft baktill så kan man beställa kilformade(tunnare framtill och tjockare baktill).

/T

Senaste är att bossorna går att fylla på själv och att koppjärnet går att byta hemma. Ännu mer sugen nu när den diskuteras!

Vill bara meddela att jag inte glömt mina löften!

Mina vänner, sadeln anländer till Gotland idag (om allt går som planerat). Det betyder att jag bör ha min StarTrekk CC Dressage i slutet av veckan!

Extralånga kåpor, omstoppningsbara (som man kan stoppa om själv!) paneler och utbytbart koppjärn.

Snart, snart, snart kan vi diskutera PÅ RIKTIGT :D

Senast ändrad:

meddela sen. o gärna bilder på häst ;)

//funderar på en själv

ja, ja jaaaaa. väntar oxå!'
Håller också på och tjatar på Carola LInd att hon ska skicka bilderna och även ge sina synpunkter på sadeln, hon har ju test ridit den.....!

:bow: :bow:

Nu börjar det brännas alltså! Ska bli riktigt roligt att höra hur den fungerar.

Är det fler här som får sin ST CC D leverad i dagarna?

/Camilla

Du har väl digitalkamera så vi får se bilder på underverket?? :bump:
Extra långa kåpor, varför då? Har du skitlånga ben eller är har den kortare kåpor än normalt? Hur stoppar man bossorna själv och med vad för material.
/en mkt nyfiken en

Senast ändrad:

Jodå, hela hemmet vimlar av digitalkameror, ingen fara på den fronten :D

Jag beställde långa kåpor då jag är 1,76 lång och alltid svurit över för korta kåpor.

Vet inte mer om lösningen för hur man stoppar bossorna själv, hur de är öppningsbara menar jag (ger mig inte på det själv, att byta/ändra stoppning ändå, det får någon kunnig sadelinprovare/-makare hjälpa mig med). Ull lär det vara i bossorna.

Fast jag har redan börjat fundera på vilken gelepadd man kan slakta för att eventuellt lägga i bossorna :D

Har du Msn så kan jag skicka dem där? de är så *jevla* stora så varje gång jag försöker skicka dem så stannar internet upp och tvärdör.

;)

CarolaLind skrev:
Har du Msn så kan jag skicka dem där? de är så *jevla* stora så varje gång jag försöker skicka dem så stannar internet upp och tvärdör.

;)

Har pm:at dig! :D

Och? Betyder det att du har fått bilder från Carola och precis just nu håller på att lägga upp dem där vi andra nyfikna kan se dem? :D

Nej... ledsen.. jag har inte msn... har pm:at henne med några frågor... men hon pratade om att försöka lägga upp bilderna här tidigare.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 189
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 313
Senast: iNHALE
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
1 142
Senast: ufot
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 354
Senast: Aifos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka