Bomlös hoppsadel!

Fossing

Trådstartare
Var inne på en återförsäljares hemsida och fick syn på "Ny Trekker flexibel hoppsadel presenteras inom det nämaste".
Någon som har någon information om detta? Hur är den tänkt att fungera med de punkttryck som (kan) uppstå vid stigläderfästena vid hoppning? Hur kommer den se ut?
:)

Sv: Bomlös hoppsadel!

"The pressure distribution/girthing runs inside over the Leather Flex tree and because of that it distributes the riding weight optimally."

Handlar det där om viktfördelningen eller har jag helt fel?

weehoo!äntligen en tråd jag letet efter(tänkte precis starta en själv ;)) jag vill ha en bomlös,men vill endå kunna hoppa i den.men alla har sagt att de inte går,och de vet jag.men nu kanske de finns en då!? så kul!:D kanske drömmen kan bli uppfylld endå.men har oxå hört att man kan hoppa i bomlös med koppgärn,stämmer de?urskäkta mig om jag lånade tråden lite!:D kram/becca

har titta hemsidan nu och de står att den kostar:
£1100.00 och ngn som vet hur mkt de är?

Åh! :love:
En SÅÅN vill jag ha!!! :D
13 papp har jag dock inte sådär i bakfickan, men man får väl spara.
:bow: Tack för googlingen!

Här hittade jag en bild när sadeln ligger på pållan.

Hoppas den duger annars får jag ta nya kort?!

du får gärna ta mer kort är nyfiken på sadeln....
ta kort i alla dess möjliga vinklar mm=)

Nu folket har jag tagit lite nya bilder på sadel! hoppas dom duger och räcker annars ärre bara att säga till!

Hur snabbt fick du sadeln? Jag har mejlat dem nu eftersom det står att sadeln inte är i lager, men har inte fått nåt svar än...

Hur är den att rida i? Stabil? vad säger hästen? :)

:bow:

Ger den bra stöd och så?
Jag ska inte ha en ny sadel.. :cool: :D Nej det ska jag faktiskt inte men det är intressant med denna faktiskt! Kan vara bra att ha i minnet till nån annan gång.

Nu folket har jag tagit lite nya bilder på sadel! hoppas dom duger och räcker annars ärre bara att säga till!

Är det här Trekkers Bascule? Berätta gärna mera om hur den är att rida. Hurdan häst har du och vilken bredd på sadeln? Jag snålas så på en sådan med...

Inte för att vara elak men den var grymt ful :o ser ut som börjes Pinto sadel, skulle inte lägga ut
13 000 på den :p för det priset tycker jag att den borde vara snyggare iaf ;)

Det är fel sadel som visas här i tråden. Den riktiga visades men de inläggen togs bort, var väl copyright på bilderna kanske.

Trekkern ser mycket mera ut som en vanlig sadel (snyggare).

Förlåt att jag inte svarat på länge.... Sadeln är mycket snyggare i verkligheten kan jag lova. Jag fick sadeln direkt när vi hade sagt till... men det var den ända dom fått då...men dom ska få in mera... Vi känner henne som säljer dom så jag ska säga till henne att läsa mejlen!!!! Sadeln är väldigt stabil... glider inte som bomlösa brukar göra. Den är hyfsat mjuk så man får inte ont i röven Iaf... Min häst gillar sadeln en massa... Har bara haft hästen 1 ½ och då har vi haft fyra sadlar och den här funkar bäst.Mycket skön att hoppa i och rida i skogen med så den tycker jag ni ska satsa på... Mer ni vill veta?!

Det är fel sadel som visas här i tråden. Den riktiga visades men de inläggen togs bort, var väl copyright på bilderna kanske.

Skrev ett inlägg och länkade till bilder på Trekker Bascule men tydligen fick man inte ens länka.. blir aldrig riktigt klok på dessa regler :confused:

Hej, vad roligt att höra hur sadeln fungerar. Kan du berätta lite ännu om sadelvidden? Är inte Bascule i 3 viddar? Hurdan häst har du den med?

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 688
Senast: julgrisen
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 019
Senast: jemeni
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 995
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck