T
Tjalfe
Ja, nu kommer jag och tjatar om sadel igen. Hittar ju ingen sadel som passar mig och mitt soffbord.
Har då varit inne på westernsadel och funderat... Men även där gäller det ju att hitta tillräckligt brett... om inte annat tycker jag alltid att westernsadlar verkar vara 1 meter långa....
Så är nu inne och funderar på att prova bomlöst IGEN...
Hade tidigare en billig bomlös, Pfiff. Och jag hatade den!
Fick usel sitts och den gled åt alla möjliga håll... Kändes dessutom som man satt så mycket "uppe på" hästen.
Typ som att sadeln var flera meter hög.
Väldigt obehagligt... Så sålde den illa kvickt.
Men nu hittar jag ju inget annat så är åter igen inne på bomlöst... det jag funderar på är om det bara var just den här modellen som jag hade som var så "hemsk" eller om alla är sånna?
Vilka modeller föredrar ni? Barefoot cayenne t.e.x ser ju att vara samma modell som min förra, men den kanske är bättre?
Finns det bomlösa som är lite kortare? Tyckte min förra var så lång och stor...
Har inte oändligt med pengar så det får inte vara någon av dom dyrare... kan tänka mig köpa begagnat.
Kan jag även ha den turen då att jag kan ha den till båda mina hästar?
Dom är ungefär lika breda och ser ut såhär i ryggen:
Häst 1:
Häst 2(inte riden på 1½år)
Här är även ponnyn med min förra monster-sadel
:
Det jag ägnar mig åt är enklare dressyr(ej tävling), uteritt och så är jag även inne på att börja lära mig western.
Vad tycker ni?
Har då varit inne på westernsadel och funderat... Men även där gäller det ju att hitta tillräckligt brett... om inte annat tycker jag alltid att westernsadlar verkar vara 1 meter långa....
Så är nu inne och funderar på att prova bomlöst IGEN...
Hade tidigare en billig bomlös, Pfiff. Och jag hatade den!
Men nu hittar jag ju inget annat så är åter igen inne på bomlöst... det jag funderar på är om det bara var just den här modellen som jag hade som var så "hemsk" eller om alla är sånna?
Vilka modeller föredrar ni? Barefoot cayenne t.e.x ser ju att vara samma modell som min förra, men den kanske är bättre?
Finns det bomlösa som är lite kortare? Tyckte min förra var så lång och stor...
Har inte oändligt med pengar så det får inte vara någon av dom dyrare... kan tänka mig köpa begagnat.
Kan jag även ha den turen då att jag kan ha den till båda mina hästar?
Dom är ungefär lika breda och ser ut såhär i ryggen:
Häst 1:

Häst 2(inte riden på 1½år)

Här är även ponnyn med min förra monster-sadel

Det jag ägnar mig åt är enklare dressyr(ej tävling), uteritt och så är jag även inne på att börja lära mig western.
Vad tycker ni?