Bomlösa hoppsadlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Calaha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 695
C

Calaha

Som rubriken lyder - finns det någon här som har erfarenhet av bomlösa hoppsadlar? Någon som tränar/tävlar?

Ni som kan det här med sadlar, vad anser ni om att hoppa i bomlösa sadlar? (Står ju mycket om att bomlösa sadlar rent generellt inte lämpar sig för hoppning med mera)

Jag är jättesugen på att köpa en Sensation Jump till min häst, någon som har provat den modellen?

Sv: Bomlösa hoppsadlar?

Jag hade inte vågat satsa på något annat än Ansür, som nog får betraktas som väl beprövat och med beröm godkänt. Men smakar det så kostar det...

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 292
Senast: iNHALE
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka