Bomlösägare se hit

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare tinystina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 059
Status
Stängd för vidare inlägg.
T

tinystina

Eftersom det ofta kommer upp trådar från folk som är nyfikna och vill prova bomlöst så Kanske vi som är ägare till olika Skulle kunna samla oss i en tråd som vi sen kan hänvisa till så kan folk pm:a frågor och sånt till de som har de olika modellerna.

Jag har i alla fall en Diddi special och om någon i närheten av mig vill prova den kan vi säkert göra en överenskommelse. Jag har varit i sadeljungeln så jag hjälper gärna andra i sina försök att hitta rätt.

Sv: Bomlösägare se hit

Jag har en Barefoot Nevada och en Barefoot Cheyenne :D

Jag har en Star Trekk Comfort Shorty som jag har westernfendrar och westernstigbyglar till. Jag har standardpaneler (2 cm) och snart också fårskinnspaneler (ca 2,5 cm).

Jag rider och tävlar distans i den, tränar western och dressyr och hoppar också språng på låga hinder (50 cm).

ST har paneler istället för tillhörande pad.

Jag köpte en sån för att jag har en häst som har väldigt kort rygg, ett sadelläge på lite drygt 35 cm. Shortyn är 47 cm men belastar inte så mycket längst bak och längst fram så det fungerar bra.

ST:en är stabil i sidled och går att hoppa upp i från marken.

Jag är mycket nöjd med den och har haft den sedan maj 2005. Min häst hade ryggproblem innan och de har blivit nästan helt bra redan efter ett halvår med sadeln.

Jag bor i Strömsund, 10 mil norr om Östersund och det går jättebra att prova min sadel om ni kommer hit med hästen!

/Camilla

Jag har Diddi Special, den nyaste, Kari Pad och Kari Flex.
I skogen utanför Härnösand :D

Jag har en Star Trekk Espaniola och en Torsion Dressage.
Kommer förmodligen att ha en Star Trekk Dressage CC inom 6 månader också. :)

Jag bor på Åland så det är ju en bit för de flesta
men välkomna ändå. :D

Jag har en Knight`s Bareback. Helt ok för det priset (500 €), men kvaliteten på själva ytan (mocka/skinn?) är rätt dålig och slits snabbt. Men hästen trivs i den och har musklat sig bra och den är kanonskön att sitta i:) , och det är ju huvudsaken. Men en Star Trekk Espanjola skulla jag också vilja ha.....

Nämen, bor du på Åland? :) Var på Åland?
Du kan ju komma och provrida min Espaniola om du vill?

Knappt så jag visste att det fanns så
många bomlösa. Intressant!

Jag använder oftast ridgjord med stigbyglar
och ett tjockt schabrak under.
Det är varmt å skönt åt rumpan nu i vinter.

Jag bor 3 mil norr om Gävle

Stisse skrev:
Knappt så jag visste att det fanns så
många bomlösa. Intressant!

Jag använder oftast ridgjord med stigbyglar
och ett tjockt schabrak under.
Det är varmt å skönt åt rumpan nu i vinter.

Jag bor 3 mil norr om Gävle

Ridgjord är också kanon tycker jag :love: så lättsamt att slänga på och bara kravla sig upp :)

Jag har en sportsaddle! as skön!båda mina hästar trivs jätte bra med den!
har även en torsion, ingen av hästarna trivs med den.. de får ont i ryggen av den...

Har haft en Barefoot Cheyenne o väntar just nu på att den nya ST CC dressage ska komma! (Den skulle ha kommit i dec, så jag börjar bli MKT otålig nu!)

*lånar*
ni som har hemsidor på massor med bomlösa sadlar kan väl slänga upp dom. Tex vet jag inte hur en ST ser ut :o ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 677
Senast: Ragdoll
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 619
Senast: Lady_S
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 501
Senast: qitis
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 236
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Ögonfärg
  • Sängproblem...

Hund, Katt, Andra Djur