Bomlösning för transport utan mellanvägg

Bukefalos 30 år!

EmmaN

Trådstartare
Jag behöver hitta en lösning för att min häst ska kunna åka utan mellanvägg i ett Thule Royal XT (både lite längre och bredare än standard tydligen). Det är easylock-system vilket jag tycker är toppen och gärna hade haft kvar. Jag har varit i kontakt med återförsäljare av lång bom men lyckas inte få ett rakt svar på vad det är för ändar på deras hellånga bommar. Det låter som att det är easylock på båda sidorna vilket jag tycker låter lite farligt. Eller är det så det generellt ser ut med hellånga bommar kanske? Någon som har hellång easylock-bom och vet hur ändarna ser ut? Eller har någon annan idé på hur man kan lösa detta kanske? Hur gör ni andra som kör utan mellanvägg?

När jag körde sto och föl i min Thule Equliner tog jag bara bort mellanväggen och bakbommarna, den har hel frambom. När jag nu kör sto och föl i sambons äldre Ifor plockar jag oftast ut all inredning. Men den kan man ju även välja att bara ta bort bakre väggen, den har delad mellanvägg och stolpe i mitten

När jag körde sto och föl i min Thule Equliner tog jag bara bort mellanväggen och bakbommarna, den har hel frambom. När jag nu kör sto och föl i sambons äldre Ifor plockar jag oftast ut all inredning. Men den kan man ju även välja att bara ta bort bakre väggen, den har delad mellanvägg och stolpe i mitten
Tack för svar! Körde du utan någonting alls bak då?

Tack för svar! Körde du utan någonting alls bak då?
Kanske inte funkar för alla men när jag kört sto med föl utan mellanvägg och ingen bom bak har jag bara satt ett grimskaft bakom dem. Men då har stona varit av typen att det räcker med ett litet tryck i bak för att de ska tänka framåt igen. Inte att rekommendera för de som trycker hårt och trycker ännu hårdare när de känner motstånd.

Liknande trådar

• Hjälm för smalt huvud
  • Bredd på boj och Thule?
  • Sadelmakare
  • Lång bom transport

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat