Bomløst og sned hest eller rytter...

S

sleepy

Alle saler (unntagen en bomløs jeg har prøvd) ligger skjevt (snedt) på hesten min, så enten har han mer muskler på ene siden, eller så er han sned i skjelettet -eller begge deler :smirk: Jeg skal ha kiropraktor på han snart, og få sjekket det opp, og forhåpentligvis kan han rettes opp!

JEG er heller ikke symmetrisk, men jeg tror ikke jeg sitter snedt.

En bomsal KAN jeg få "skreddersydd" etter både meg og hesten, MEN:
1. Jeg er redd dette ikke vil bli perfekt -hvertfall ikke over lengre tid!
2. Jeg har to medryttere som salen dermed kanskje ikke vil passe til (jeg er avhengig av disse medrytterene hvertfall et år til...)

Vil en god bomløs sal være et godt alternativ? Den er jo mer fleksibel og må jo gjøre mindre skade enn en bom-sal dersom noe skulle være skjevt hos hest eller rytter?

Hva tror dere?
 
Hej!

Om jag var du skulla jag faktiskt rida en hel del barbacka. Det är mycket lättare att känna om hästen går snett när man rider barbacka - och därmed lättare att korrigera.

Nu är jag visserligen partisk - men jag tycker att barockridning är suveränt när det gäller sneda hästar. Mitt boktips är att du läser Bent Branderups böcker, för han är duktig på att förklara hur man kan komma åt att träna det här.

Vad gäller sadlar så är jag själv så förtjust i bomlösa sadlar att jag kanske inte ens ska uttala mig :) Men visst, de funkar på sneda hästar också. Och man lär sig snabbt läxan att inte försöka rätta till den sneda hästen genom att trampa mer i ena stigbygeln. För då har man snart sadeln under magen på hästen :o
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 029
Senast: Lobelia
·
Utrustning Så min lille hest er øm i mage muskulaturen, og jeg lurer på å kjøpe en ny gjord til hoppsadelen. Finnes det noe ala Eric Tissant...
Svar
7
· Visningar
575
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Jeg er medrytter 2 dager i uken på en ponni hvor hesteier ikke er mye til stede. Jeg vet ikke hvor mange andre medryttere han har men...
Svar
1
· Visningar
1 158
Senast: mandalaki
·
Träning Rir en fjording på rideskole. Når vi jobber med venstregalopp blir hun forferdelig vrang og sterk. Jeg har vært turrytter i over ett...
Svar
6
· Visningar
1 157
Senast: Naranja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp