Gjord til ømtålig hest

MimmiNO

Trådstartare
Så min lille hest er øm i mage muskulaturen, og jeg lurer på å kjøpe en ny gjord til hoppsadelen.
Finnes det noe ala Eric Tissant gjorden men i lang modell?

Vi skal undersøke henne med veterinær og osteopat først, kanskje sjekke for magesår om veterinær mener det er sannsynlig. Men hun har alltid vært ømfintelig ved magen.
Hun går nå med en anatomisk gjord fra Hooks med genuine sherpa pus. Jeg strammer gjorden gradvis et og et hull, samme når jeg slipper ut. Vil ikke at hun skal ha vondt.

Så tips til gjord tas imot.
 
Föredrar stubben equisoft.
Sen ska trådgjordar vara bra för hästen.
Har en sån med lammskinnstunnel just nu.
Det enda som funkar nu vid pälsfällning.
Gjorden bör inte ligga längre bak än att den får stöd av bröstbenet för att inte ligga och trycka.
Ska vara tillräckligt lång så att den når upp till sadeln så att sadelstropparna inte ligger mot revbenen på sidorna på hästen .
 
Föredrar stubben equisoft.
Sen ska trådgjordar vara bra för hästen.
Har en sån med lammskinnstunnel just nu.
Det enda som funkar nu vid pälsfällning.
Gjorden bör inte ligga längre bak än att den får stöd av bröstbenet för att inte ligga och trycka.
Ska vara tillräckligt lång så att den når upp till sadeln så att sadelstropparna inte ligger mot revbenen på sidorna på hästen .
Takk, skal kikke på den. Finnes trådgjorder med elastikk? Hun er verre når hun ikke har elastikk

Hun er øm i brystbenet, sier kiropraktoren. Men alt ligger korrekt, og gjorden er mer enn lang nok.
 
Takk, skal kikke på den. Finnes trådgjorder med elastikk? Hun er verre når hun ikke har elastikk

Hun er øm i brystbenet, sier kiropraktoren. Men alt ligger korrekt, og gjorden er mer enn lang nok.
Varför är den öm i bröstbenet? Antar att det är något tillfälligt som kan förväntas gå över?
 
Varför är den öm i bröstbenet? Antar att det är något tillfälligt som kan förväntas gå över?
Kiropraktoren begynte å løsne opp i brystben og stivheter under magen, og hun ble veldig øm etter det. Men det kommer og går. Noen dager er verre. Kiropraktoren, som også er veterinær, sa at grunnen til at hun er så øm er mest sannsynlig det, men det kan også være en gjord hun ikke liker eller magesår. Så vi skal ha ny behandling om 2 uker, og en annen veterinær skal også se på henne fordi hun kommer for å veilede ny hovslager pga hun har rare vinkler i hovbenet/hoven.
Hun er ikke min, men det er jeg som rir henne. Skal ha saltilpasser på nytt også for å sjekke alt.
 

Liknande trådar

Utrustning Jeg kjøpte Sprenger bøyelig gummibitt med litt tungefrihet til unghesten min Når jeg prøvde henne gikk hun med et kjempetykt enkelt...
Svar
2
· Visningar
454
Senast: EZMK
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
990
Senast: Lobelia
·
Hästvård Jeg har en halvfoder hest som jeg har ansvar for (eier har fått baby). På torsdag oppdaget jeg en hevelse/kul under magen. Den gjorde...
Svar
5
· Visningar
803
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hei, Jeg står på en liten stall med plass til 6 hester og nå skal det komme en hest fra Spania. Den kommer ikke til å bli satt i noen...
Svar
7
· Visningar
1 308
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp