fijja
Trådstartare
Jag är intresserad av att köpa en bomlös, men eftersom jag tycker dom är ruskigt fula så skulle jag vilja ha en som liknar en 'vanlig' sadell, och dessutom så vill jag ha en av dressyrmodell.
Anledningen till att jag vill ha en är att jag har en unghäst som jag säkert kommer få byta sadel till 100 gånger innan han breddat klart sej osv. Då skulle det ju vara smidigt med en bomlös.
Men nu till frågorna!
Dessa sadlar behöver alltså ingen tryckavlastande pad och rids alltså med vanligt schabrak?
Är dom ostabilare än en vanlig bomsadel? Om det är något som jag är bra på så är det att jag har balans, men jag vill ju inte att den glider fram och tillbaka på hästryggen såklart
Vilka modeller finns det och i vilken prisklass?
Hittade en på p**nyPr**t för 7900 i läder.
Och får man tävla dressyr i dom? Pratar nu om lokal nivå.
Tacksam för svar!!
Anledningen till att jag vill ha en är att jag har en unghäst som jag säkert kommer få byta sadel till 100 gånger innan han breddat klart sej osv. Då skulle det ju vara smidigt med en bomlös.
Men nu till frågorna!
Dessa sadlar behöver alltså ingen tryckavlastande pad och rids alltså med vanligt schabrak?
Är dom ostabilare än en vanlig bomsadel? Om det är något som jag är bra på så är det att jag har balans, men jag vill ju inte att den glider fram och tillbaka på hästryggen såklart
Vilka modeller finns det och i vilken prisklass?
Hittade en på p**nyPr**t för 7900 i läder.
Och får man tävla dressyr i dom? Pratar nu om lokal nivå.
Tacksam för svar!!