Sv: Bommlöst eller inte? Vad säger ni?
jag har bytt till bomlös utan problem med hästen !
Problemet låg hos mej - jag hittade inte min sitts i någon av dom 6 sadlar jag hade ..alround-dressyr-western-island mm .
alla kändes fel och jag fick ingen bra kontakt med hästen ..
så jag sålde allihopa o red barbacka en längre tid (jag har en liten men bred o platt tinker
)
nu har jag köpt en bomfri och det enda klagomål jag har är dressyr gjorden , jag gillar inte dom .
skuggi skrev:Helt klart skulle det vara intressant att höra från folk som bytt till bomlöst trots att de inte haft problem... Jag tror dock att de är ganska få, man är ju lat och man har ju inte pengar i överflöd så varför byta till bomlöst om man har en bomsadel som funkar? Tanke har väl inte slagit folk bara...![]()
Jag träffade dock en tjej i helgen på en islandshästtävling, hon har bomsadel och har inga problem med den men provade ändå en bomlös i en av klasserna. Hon sa faktiskt inte varför hon funderade på bomlöst, kanske bara för att förebygga problem? Hon tyckte iaf att den var superskön osv, men hon märkte ingen jätteskillnad på hästen, som jag gjorde när jag bytte till bomlöst. Men som hon sa, hästen har väl inga problem med bomsadeln så då blir ju inte den bomlösa lika revolutionerande..![]()
jag har bytt till bomlös utan problem med hästen !
Problemet låg hos mej - jag hittade inte min sitts i någon av dom 6 sadlar jag hade ..alround-dressyr-western-island mm .
alla kändes fel och jag fick ingen bra kontakt med hästen ..
så jag sålde allihopa o red barbacka en längre tid (jag har en liten men bred o platt tinker
nu har jag köpt en bomfri och det enda klagomål jag har är dressyr gjorden , jag gillar inte dom .