Boots på vintern?

B

**BORTTAGEN**

Är det bra att rida med boots på vintern, när hästen är broddad? Gummiboots eller neoprenboots? Har sett många gummiboots som gått sönder när de trampat sig på ballarna.

Tacksam för svar
 
Jag använder alltid boots på vintern, och när jag tränar för delen. ;)
Jag tycker inte om gummiboots, hästarna kan få fula skavsår utav dom.
Älskar globus neoprenboots (kostar typ 57kr på eko), dom är helt superba, och tål en hel del stryk! :bow:
/A
 
Okej, då får det bli neopren! :D

Men ska de sitta tajt eller ska det vara lite utrymme (typ att man får ner ett lillfinger eller nått) ?
 
hej. jag måste säga att jag har mycket bättre erfarenheter av tjocka gummi boots än neopren. min häst trampar av sig skorna så han måste ha boots på sig större delen av året. innan hade jag neopren (globus) som gav honom rejäl skav på ganska kort tid + att han lyckades trampa av sig skorna ändå! men nu har min hovis sagt att tjocka gummi är bättre så jag bytte han har gått med gummi hela sommaren och har ingen skav och inga avtrampade skor..så jag gillar de tjocka gummibootsen bättre.
 
jag tror att det är olika ifrån häst till häst ifall dom får skav eller inte. Min häst och en annan häst fick utav gummiboots, en annan utav neopren. Du kan ju prova båda och se vilket som passar din häst. :idea:
Min kan iaf inte gå med gummiboots.
Mina globusboots får jag in nåt finger lr två, så dom smiter inte åt.
Jag köpte ett par horseguard-boots idag, med sådan kula som sitter bak för att dom inte ska glida, och dom sitter rätt så tajt. :)
/Anna
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har velat fram och tillbaka en tid gällande att hålla vår ponny barfota. Vi tog av skorna bak för en tid sedan och har jag nog...
Svar
8
· Visningar
615
Utrustning Ny användare som läst en del men aldrig skrivit. Jag har stött på ett problem som jag inte haft tidigare. Har en ponny som vi köpte i...
Svar
7
· Visningar
1 519
Senast: Tossa90
·
Utrustning Jag undrar om någon här kan förslå ett par barfota boots till min nya häst som normalt går barfota utan problem. Men på vissa...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: skiesabove
·
Utrustning Har någon erfarenhet av Flex Hoof Boots? Är på gång i att investera i boots varvet runt åt min valack, har kollat och läst på en del om...
Svar
12
· Visningar
1 247
Senast: Sollan73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp