Bukefalos 28 år!

Boots till avlånga fossingar

MissFideli

Trådstartare
Pålla har avlånga hovar med ganska understuckna trakter. Finns det nått märke på boots (sånna där skoboots) som funkar till sånna hovar? Eller kan man göra egna på något vis? Är för promenader, inte hagvistelse.
 
Cavallo simple slim har jag inte provat, men låter optimala.

Av de äldre modellerna så kan Cavallo Sport möjligen passa, de sitter bäst på lätt avlånga hovar.
Ska det bara vara till promenader/lugnare turer så kanske du hittar sådana beg i rätt stl.

Vill du prova så har jag sådana i stl 1, i ett stall nära dig.
 
Pålla har avlånga hovar med ganska understuckna trakter. Finns det nått märke på boots (sånna där skoboots) som funkar till sånna hovar? Eller kan man göra egna på något vis? Är för promenader, inte hagvistelse.
Jag hade Cavallo sport till min PRE med avlånga hovar. De satt på bra trots att de egentligen var lite för breda.
 
Cavallo simple slim har jag inte provat, men låter optimala.

Av de äldre modellerna så kan Cavallo Sport möjligen passa, de sitter bäst på lätt avlånga hovar.
Ska det bara vara till promenader/lugnare turer så kanske du hittar sådana beg i rätt stl.

Vill du prova så har jag sådana i stl 1, i ett stall nära dig.

Nära? :eek: Vore ju kanon!
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Min islandshäst har nyligen blivit barfota efter många år med järnskor. Rider med boots fram och tycker inte han ömmar något...
Svar
6
· Visningar
992
Senast: Roheryn
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
905
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 300
Senast: super
·
Hästvård Jag har ett problem som känns svårlöst. Mina hästar - som numera inte rids - har gått barfota i flera år. Den ena hela tiden, och den...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 732
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

  • Olika sätt i olika länder
  • Nybörjarponny!
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp