Bootsen skaver

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare BrokenSilence
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 711
B

BrokenSilence

pållan måste ha boots eftersom hon väldigt lätt trampar sej. men bootsen skaver på henne :(

Någon som har något bra tips :confused: (har neopren boots)

Sv: Bootsen skaver

Dem kan var förstora så at när hoven är i marken så trycks booten upp i karleden. Dem i gummi kan man klippa av nedersta kanten på.

Min en a häst har alltis boots ute i hagen 7 - 16 och när han rids. har aldrig haft skav.

Har haft alla olika sorter men har numer de billigaste ute, skulle behöva klippkort i affären på boots.

Prova att skaffa lite olika modeller att växla med. Annars kan du klippa upp en vanlig strumpa som du trär på benet, kanske inte så tjusigt men.. ;)

Eskadron har ju ett poar boots med Fårskinnsludd upptill.. De borde funka. De finns ju även andra sorter boots i gummi som man trär över hoven som sitter på själva hoven men har en grej som går upp över ballarna. Ja kommer inte ihåg va de heter, men de är väldigt effektiva iallafall!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
217
Senast: Gimlan
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 443
Senast: Kristall10
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
885
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Ska införskaffa mig ett flugridtäcke eftersom hästen blir helt stissig av alla insekter som är runt om. Men vilket är det bästa? Han är...
Svar
2
· Visningar
395
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka