Border collie i stall?

Ja, tråden är 6 år gammal så det var verkligen på tiden att ta bort myten om att det fortfarande är så att man ej tar in andra raser på Island. För ganska länge sedan nu så släppte man på regeln att privatpersoner inte fick ha hund vilket skapade en ordentlig hundboom på Island.
Hur är det med hästar nuförtiden?
 
Hur är det med hästar nuförtiden?
För hästar är det fortfarande samma regel. De är rena och inga importer tillåtna (gäller även de som en gång lämnat landet). Det är väl främst för att de fortfarande är förskonade från många sjukdomar, därför det också är så otroligt viktigt att människor som åker dit med stallkläder har desinficerat dem ordentligt.
 
För hästar är det fortfarande samma regel. De är rena och inga importer tillåtna (gäller även de som en gång lämnat landet). Det är väl främst för att de fortfarande är förskonade från många sjukdomar, därför det också är så otroligt viktigt att människor som åker dit med stallkläder har desinficerat dem ordentligt.
Okej tack för svar :)
 
Ja, tråden är 6 år gammal så det var verkligen på tiden att ta bort myten om att det fortfarande är så att man ej tar in andra raser på Island. För ganska länge sedan nu så släppte man på regeln att privatpersoner inte fick ha hund vilket skapade en ordentlig hundboom på Island.

Ja det är riktigt gamla regler som inte har varit sant på länge. Känner islänningar som har all sorts hundraser!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 495
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 813
Senast: mysboll
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 318
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Jahopp, här står jag med en hund igen (jaja, tre men de andra två är ju makens..) och Nessie är fyra år så en påläggskalv var ju...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 268
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp