Börja löshoppa?

MsSleepalot

Trådstartare
Hur gammal bör hästen vara minst innan man börjar testa löshoppa? Vilken höjd är lämplig att börja med på en blivande d-ponny?:D

Sv: Börja löshoppa?

Jag har hört att unghästar inte ska hoppa högre än lika högt som deras framknän. Man kan nog börja rätt tidigt men man får inte göra det så ofta. Och försöka ta hänsyn till tillväxtperioder o så.

Sv: Börja löshoppa?

Ja tänkte bara testa lite lätt om han tyckte det var kul att hoppa:) Men då kan vi nog testa lite smått, kul:)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: Lavinia
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 726
Senast: cewe
·
Träning Jag har en ponny som blir extremt stressad vid tävling. Hon är väldigt känslig och har mycket gång och blir väldigt explosiv inne på...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: animalasia
·
Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 298
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka