Börja rida

Bukefalos 30 år!

Flempisen

Trådstartare
VET inte om jag lägger denna rätt då det är min första post!!!!

Hej är ny här och har lite frågor.
Jag skulle vilja börja ta upp ridningen igen men vill gärna inte börja på ridskola. Skulle vilja testa och rida privat hos någon som är lite med lyhörd.

Jag har ridit till och från i några år men slutade rid för 2 år sen ish för att ångesten tog över och folk på ridskolan var ganska elaka.
Har gått runt och funderat länge på gå tillbaka men vill verkligen inte tillbaka till ridskola.

Så om någon har tips till nån som är vuxen och var man ska börja och hur man vågar sig ut? Problemet har aldrig varit stallet eller hästarna, problemet har alltid varit folk i stallet osv.

Vill inget mer än att ta upp det igen och få in det i min vardag men som sagt hade önskat något annat än ridskola, alt en bra ridskola i centrala Stockholm någonstans.

Tacksam för all information jag kan få <3

Senast ändrad:
Jag har ingen koll på ridskolorna i Stockholm, men om du har möjlighet att rida dagtid kan du alltid fråga på ridskolan om du kan få rida privatlektioner. Det kostar förstås lite mer, men du kommer vara i stallet när det inte är så mycket folk och ha ridläraren för dig själv hela lektionen.

VET inte om jag lägger denna rätt då det är min första post!!!!

Hej är ny här och har lite frågor.
Jag skulle vilja börja ta upp ridningen igen men vill gärna inte börja på ridskola. Skulle vilja testa och rida privat hos någon som är lite med lyhörd.

Jag har ridit till och från i några år men slutade rid för 2 år sen ish för att ångesten tog över och folk på ridskolan var ganska elaka.
Har gått runt och funderat länge på gå tillbaka men vill verkligen inte tillbaka till ridskola.

Så om någon har tips till nån som är vuxen och var man ska börja och hur man vågar sig ut? Problemet har aldrig varit stallet eller hästarna, problemet har alltid varit folk i stallet osv.

Vill inget mer än att ta upp det igen och få in det i min vardag men som sagt hade önskat något annat än ridskola, alt en bra ridskola i centrala Stockholm någonstans.

Tacksam för all information jag kan få <3
Var det ridlärarna eller de andra eleverna som var elaka?
Om det var eleverna så kan det ju varit en kultur i just det stallet.

Finns ju tränare som har lektioner men tror de brukar ha vidareutbildning inte alltid för nybörjare.

Ridlärare har ju en viss utbildning just för att lära ut ridning från start som många tränare inte har.

https://ridsport.se/distrikt/halland/utbildning/tranare-och-ridlarare

Vill du främst rida för tränare eller främst bara komma in I hästlivet lite igen? Är du tillräckligt erfaren för att ha medryttare häst? Annars kanske en typ av medryttare hos någon med fler hästar där ni rider ihop/du kan rida under lite överseende i början?

Liknande trådar

• Vill börja med häst igen
  • Nybörjare inom akademisk ridkonst
  • Byta till islandshäst?
  • Träning, råd

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat