Bukefalos 28 år!

Borste till Löwen

Coop

Trådstartare
Hej! Min hemelin (Löwen) behöver lite hjälp och jag har nu insett att de borstar jag har funkar inte så bra. Behöver någon som även tar bort underullen för att det inte ska bli en stor tovkaka av det hela. Finns det någon som rekommenderas till just kanin?

Bild mottages gärna :D
 
Sv: Borste till Löwen

Jag använde en karda till mina Lejonhuvade Dvärgvädurar när jag hade sådana. Mitt tips är att dra bort så mycket som möjligt av pälsen han har där det tovar sig, precis som när man ansar bort kjol på lejonhuvade så kan man dra på andra ställen också. Har han dock så mycket underullspäls så att han skulle bli kal där du dragit är det nog bättre att klippa ner det. Men som sagt en stålkarda fungerar bra om han inte är överdrivet behårad.

/Anna
 
Sv: Borste till Löwen

Våra lejon kammar vi med gles stålkam, våra hermeliner har ingen päls att tala om :D de få teddysar som fötts hos oss är numera i himmelen då deras ögonhår tenderat att vända sig in i ögonen på dem:crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 804
Senast: Jeps
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
321
Senast: Myrten
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 611
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp