Bort med det gråa!

Det handlar bara om tiden, utan om vilken blekning du köper. Om du avbryter mitt i processen har du sitta med ett väldigt oönskad resultat.

Om du inte vill tona, så köp en blekning nära din egen hårfärg och följ instruktionen noga.
Finns det blekning i olika färger? :o
 
Blek inte håret själv om du inte ver hur du gör för ett bra resultat!
Det är inte värt det om det går snett!

Vänta du tills efter semestern och gå till frisör :)
Jag tänker att @Wingates är lite expert på det där med blekning. Men jag kanske ska dela ut mutan (vin) efter att hon är klar ;)

För mig är det ingen katastrof om resultatet inte blir perfekt. Det är en lite kul grej att prova också.
 
Hår kan reagera väldigt olika, så även om X vet hur hon färgar sitt hår kan det betyda att Ys hår inte alls klarar av det på samma sätt.
Tanken är att klippa loss lite hår och prova på det först för att se hur det reagerar. Jag har färgat håret massor när jag var tonåring med både traditionell färg, toning och henna. Men aldrig blekt det. Har massor med hår och det växer fort som tusan så jag är inte rädd att det ska gå sönder helt.
 
Nu har jag försökt läsa ännu mer och det verkar som om hätta är att föredra om man vill ha tunna slingor nära hårbottnen. Annars verkar det vara poppis att slingorna börjar en bit ner men det är inte riktigt vad jag är ute efter. Tanken är att om det är fler nyanser än min naturliga nästan svarta hårfärg så ska de vita stråna synas mindre...

Men går det att köpa en hätta separat? Var?
 
Nu har jag försökt läsa ännu mer och det verkar som om hätta är att föredra om man vill ha tunna slingor nära hårbottnen. Annars verkar det vara poppis att slingorna börjar en bit ner men det är inte riktigt vad jag är ute efter. Tanken är att om det är fler nyanser än min naturliga nästan svarta hårfärg så ska de vita stråna synas mindre...

Men går det att köpa en hätta separat? Var?
Jag har sett av en slump på ebay :)
Leverans tiden brukar dock vara ganska lång:down:
 
Nu har jag försökt läsa ännu mer och det verkar som om hätta är att föredra om man vill ha tunna slingor nära hårbottnen. Annars verkar det vara poppis att slingorna börjar en bit ner men det är inte riktigt vad jag är ute efter. Tanken är att om det är fler nyanser än min naturliga nästan svarta hårfärg så ska de vita stråna synas mindre...

Men går det att köpa en hätta separat? Var?
I en del färg/blekförpackningar så får man med både hätta och virknål.
Håret går säkert inte sönder av blekningen, men färgen kan ju variera från olika nyanser av platina till mörkorange. Det är det som jag tycker är svårast att bedöma vid blekning hemma och när i processen man ska bryta för att få önskad färg.
 
Med så mörk ursprungsförg hade jag absolut inte kört hemmaslingor. Set krävs rätt mycket för att få bra resultat som inte ser randigt ut.

Heller tonat hela håret ny oCh tagit slingorna i vår.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Ja nu går det bara utför tydligen! 🤣 Stel som ett kylskåp och gråa hårstrån som 33-åring... Gissar (hoppas?) att det finns fler här...
2
Svar
36
· Visningar
2 716
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Jag har gått från att vara född blondin, haft alla tänkbara färger i håret under många år till att senaste året transformerat mig från...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 938
Senast: honung
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp