Y
ylv4
En sak till som bara är så hemkt!!!!!! tjurfäkting!!!!
Vrf är det lagligt??? VARFÖR???
Hur kan man få det olagligt!? Fattar inte dom att de plågar djuren och dödar dom???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske Jag!Finns det förutom jag någon som vet vad dom pratar om
Det är alltid dom som vet minst som tycker mest.
Fast nu skrev ju trådskaparen om 2 olika ämnen. Läs bättre tycker jag.
Kanske Jag!
Jag har upväxt runt Rodeo och det är inte mer djurplågari än en fälttävling. OCH DET HAR INGET MED TJURFÄKTNING ATT GÖRA over huvud taget. Bara där har du rätt i, det är hemskt.
Nej, hästarna behöver inte vara vild men de är hanterat så lite som möjligt och de är absollut inte Brunte från grangården. De är avlat fram precis som dressyr,western och hopphästar är avlat fram för deras individ talang. Vissa bucka och flygger runt bättre än andra.
Remsen som sitter runt "skapet" (det finns faktis sto som är duktiga Bronc hästar också) är där för att sakta/hålla bak deras kraft inte för att göra de tokig. Vissa gånger ser du hästar med ett fårpäls överdrag runt remen för de är känsliga. Det är det samma om du tar en skärp runt din magen spänna det så hårt det går, det gör inte ont men du har svårare för att springa fort.
![]()
Är väl inte värre än när en hopphäst störtar över ett hinder...![]()
AM
Är väl inte värre än när en hopphäst störtar över ett hinder...![]()
AM