Bortglömd film som du har sett?

Morces

Trådstartare
Har du någon film som du har sett för länge sedan men glömt bort och nästan trott att du har drömt den.

Jag börjar.

Hjälp! Jag är en fisk.
Är en barnfilm jag såg som liten men som kändes väldigt vuxen på sina sätt också med allvarliga stunder i filmen. En väldigt fin film. Jag trodde att jag hade drömt den för ingen jag känner har sett den. 🐠
 
Jag minns en barnfilm/serie om små figurer som flyger in i en människokropp. Programmet/serien gick bland annat ut på att visa hur bakterier är dåliga, och behöver bekämpas samt visa ur ett barnperspektiv om hur kroppen ser ut på insidan. Ett tecknat program.

INGEN jag träffat minns detta barnprogram men jag är helt säker på att det finns.
 
Jag minns en barnfilm/serie om små figurer som flyger in i en människokropp. Programmet/serien gick bland annat ut på att visa hur bakterier är dåliga, och behöver bekämpas samt visa ur ett barnperspektiv om hur kroppen ser ut på insidan. Ett tecknat program.

INGEN jag träffat minns detta barnprogram men jag är helt säker på att det finns.
Vi fick se den i skolan i låg/mellanstadiet. 😁
 
Jag minns en barnfilm/serie om små figurer som flyger in i en människokropp. Programmet/serien gick bland annat ut på att visa hur bakterier är dåliga, och behöver bekämpas samt visa ur ett barnperspektiv om hur kroppen ser ut på insidan. Ett tecknat program.

INGEN jag träffat minns detta barnprogram men jag är helt säker på att det finns.
Jag minns det. Jag orkar inte googla mer men här är en youtube-film: https://images.app.goo.gl/UApz8fJBqnQyFZh96
 
Inte en film men en bok. Läste den när jag var mindre och det är en ungdomsbok, men jag är osäker på exakt ålder. Utspelar sig långt upp i norra Sverige och det är en del samisk magi etc i den om jag kommer ihåg rätt. Det är en ond varelse som ska besegras och jag kommer inte ihåg mer än att det nog var en samisk (?) flicka som var hjälte. Men allt är väldigt väldigt suddigt och genom åren har jag försökt hitta boken utan att lyckas så ibland undrar jag om den ens finns på riktigt :D
 
Inte en film men en bok. Läste den när jag var mindre och det är en ungdomsbok, men jag är osäker på exakt ålder. Utspelar sig långt upp i norra Sverige och det är en del samisk magi etc i den om jag kommer ihåg rätt. Det är en ond varelse som ska besegras och jag kommer inte ihåg mer än att det nog var en samisk (?) flicka som var hjälte. Men allt är väldigt väldigt suddigt och genom åren har jag försökt hitta boken utan att lyckas så ibland undrar jag om den ens finns på riktigt :D
Tjavva? Älskar den boken. Naggnoser och den onde som är den enda som kan kontrollera dom. Han har dock förlorat sin häst så Tjavva sätter ut för att hitta den.
 
Jag minns en barnfilm/serie om små figurer som flyger in i en människokropp. Programmet/serien gick bland annat ut på att visa hur bakterier är dåliga, och behöver bekämpas samt visa ur ett barnperspektiv om hur kroppen ser ut på insidan. Ett tecknat program.

INGEN jag träffat minns detta barnprogram men jag är helt säker på att det finns.
Den minns jag ( kommer inte ihåg vad den hette) men jag älskade den.
 
En barnbok som vi hade på mitt fritids när jag var liten, om en pojke och ett vitt föl som föds vid fullmåne eller något sånt? Har inte lyckats hitta den igen
 
Konstigt ändå att den aldrig verkar sänts på tv efter ens alla dessa år, har aldrig märkt den i tablån :confused:

Edit: Eller så har jag glömt... hehe
 
Har du någon film som du har sett för länge sedan men glömt bort och nästan trott att du har drömt den.

Jag börjar.

Hjälp! Jag är en fisk.
Är en barnfilm jag såg som liten men som kändes väldigt vuxen på sina sätt också med allvarliga stunder i filmen. En väldigt fin film. Jag trodde att jag hade drömt den för ingen jag känner har sett den. 🐠

Jag kommer också ihåg den! Finns på SF Anytime.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 300
Senast: Rosett
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 820
Senast: Twihard
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
303
Senast: Hellhound
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 540
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp