Bortglömd film som du har sett?

Jag läste en bok på högstadiet om en kvinna som på nåt vis hamnade i regnskogen med sin man (?) och tvingades bo där många år. Han dog och hon var blind. Minns inte alls hur den slutade.
 
En gång, troligen senast 2012, såg jag några minuter av en film på en filmkanal och tänkte att jag skulle se den en annan gång, som jag minns var det en musikfilm som hette People are strange med Johnny Depp, jag har aldrig återsett filmen.
 
Inga filmer men serier. Det finns ett avsnitt av X-files (tror jag) där någon blir infekterad av någon sorts mögelsvamp och sen lyckas smitta ner en hel hyllsektion med lösviktsgodis med sitt mögel. Har letat efter det avsnittet i många år men inte hittat det än så jag kanske mins fel.

Jag kom också ihåg en jätteläskig film med munnar som kom och åt upp tiden som jag såg när jag var liten … Tog ett bra tag innan jag lyckades leta reda på att det var Stephen Kings langoljärerna jag tänkte på och de jätteläskiga munnarna ser ut så här :grin:
IMG_4476.jpeg
 
En gång, troligen senast 2012, såg jag några minuter av en film på en filmkanal och tänkte att jag skulle se den en annan gång, som jag minns var det en musikfilm som hette People are strange med Johnny Depp, jag har aldrig återsett filmen.
When you’re strange, om du skulle vilja se den igen!
 
Jag minns en barnfilm/serie om små figurer som flyger in i en människokropp. Programmet/serien gick bland annat ut på att visa hur bakterier är dåliga, och behöver bekämpas samt visa ur ett barnperspektiv om hur kroppen ser ut på insidan. Ett tecknat program.

INGEN jag träffat minns detta barnprogram men jag är helt säker på att det finns.
Livet, livet, livet, livet, livet, livet, livet, livet!

Introt till En cell-sam historia är fastetsat i mitt minne för all evighet. Ahh, sent 80-tal alltså, vilka barnprogramspärlor det finns!
 
Livet, livet, livet, livet, livet, livet, livet, livet!

Introt till En cell-sam historia är fastetsat i mitt minne för all evighet. Ahh, sent 80-tal alltså, vilka barnprogramspärlor det finns!
Har nog ett starkt inpräntat minne om att denna lärde mig om hur viktigt det var att andas genom näsan (till exempel när man springer genom luftföroreningar) :rofl:

Ännu en med ”inte en film men…”
Minns att jag läste en bok mååånga gånger under lågstadiet, om en kaskelot-unge som kommer bort från sin mamma och flock 🤔🤔
 
Jag har sökt en bok i evigheter som jag läste ofta som barn. Det är en flicka som bor i ett hus där grannträdgården är helt förfallen och igenväxt. Genom att passera en häck eller portal av något slags förs hon tillbaka i tiden och då blir vän med en annan flicka. Det är nåt med någon rosenträdgård och att hon skrapar mossa av f också. Det är inte Den hemlighetsfulla trädgården men är ganska lik. Vore så tacksam om denna usla beskrivning ändå skulle leda någonstans. =)
 
Har nog ett starkt inpräntat minne om att denna lärde mig om hur viktigt det var att andas genom näsan (till exempel när man springer genom luftföroreningar) :rofl:

Ännu en med ”inte en film men…”
Minns att jag läste en bok mååånga gånger under lågstadiet, om en kaskelot-unge som kommer bort från sin mamma och flock 🤔🤔
Jag minns inte någon bok, men det sistnämnda låter som filmen "Samson och Sally". Absolut Avgudade den som barn, trots att den är rätt mörk.
 
Jag har sökt en bok i evigheter som jag läste ofta som barn. Det är en flicka som bor i ett hus där grannträdgården är helt förfallen och igenväxt. Genom att passera en häck eller portal av något slags förs hon tillbaka i tiden och då blir vän med en annan flicka. Det är nåt med någon rosenträdgård och att hon skrapar mossa av f också. Det är inte Den hemlighetsfulla trädgården men är ganska lik. Vore så tacksam om denna usla beskrivning ändå skulle leda någonstans. =)
Allrakäraste syster?
 
Allrakäraste syster?
Fantastisk berättelse, men tyvärr är det inte den. Jag skulle gissa att den jag söker utspelar sig i Storbritannien men är inte säker. det skulle kunna vara så att flickan i ”det gamla” är sjuk på något sätt. Så konstigt att minnas så lite av en bok som jag vet gav en sån speciell känsla i kroppen.
 
Jag läste en bok på högstadiet om en kvinna som på nåt vis hamnade i regnskogen med sin man (?) och tvingades bo där många år. Han dog och hon var blind. Minns inte alls hur den slutade.
Den har jag också läst för länge sen! Hon utvecklade ett sinne för att känna om det var ormar i närheten, om jag minns rätt.
 
Jag har sökt en bok i evigheter som jag läste ofta som barn. Det är en flicka som bor i ett hus där grannträdgården är helt förfallen och igenväxt. Genom att passera en häck eller portal av något slags förs hon tillbaka i tiden och då blir vän med en annan flicka. Det är nåt med någon rosenträdgård och att hon skrapar mossa av f också. Det är inte Den hemlighetsfulla trädgården men är ganska lik. Vore så tacksam om denna usla beskrivning ändå skulle leda någonstans. =)
Den kommer jag ihåg också, men vagt. Eller så finns det fler liknande böcker?

Mysteriet vid midnatt tänkte jag på, men där är huvudpersonen en pojke.
 
Minns bara en scen av filmen och det var några soldater som vandrade genom regnskogen. En av dom bär en pojke på ryggen tror jag och han kliver på en landmina. Dom dividerar hur dom ska göra och jag tror han släpper ner pojken och dom andra fortsätter?

Aldrig hittat den igen. Flera gånger trott det är Bron över floden Kwai men inte hittat den scenen. Vet inte om jag vill hitta den längre heller den var ju hemsk :eek:
 
Har nog ett starkt inpräntat minne om att denna lärde mig om hur viktigt det var att andas genom näsan (till exempel när man springer genom luftföroreningar) :rofl:

Ännu en med ”inte en film men…”
Minns att jag läste en bok mååånga gånger under lågstadiet, om en kaskelot-unge som kommer bort från sin mamma och flock 🤔🤔

Jag har ett minne av någon film med en kaskelot som kommer bort och bla hamnar i ett stort oljeutsläpp som brinner?
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 336
Senast: Rosett
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 902
Senast: Twihard
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
351
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp