Bortglömd film som du har sett?

Jag har sökt en bok i evigheter som jag läste ofta som barn. Det är en flicka som bor i ett hus där grannträdgården är helt förfallen och igenväxt. Genom att passera en häck eller portal av något slags förs hon tillbaka i tiden och då blir vän med en annan flicka. Det är nåt med någon rosenträdgård och att hon skrapar mossa av f också. Det är inte Den hemlighetsfulla trädgården men är ganska lik. Vore så tacksam om denna usla beskrivning ändå skulle leda någonstans. =)
Vet PRECIS vilken film du menar. Ska klura om jag kommer på vad den kan heta.
 
Som barn hade jag en film om Tummelisa på VHS som jag tyckte var både läskig och fin på samma gång. Jag har flyktiga minnen av olika scener och hur själva teckningstekniken såg ut men jag har aldrig lyckats hitta just den versionen sen dess. Inget av det jag hittar när jag söker matchar det jag minns.
 
Jag hittade den inte på Johnny Depps filmlista.
Han gör berättarrösten, den kom upp när man googlade och det står med på imdb:
IMG_1188.png
 
Som barn hade jag en film om Tummelisa på VHS som jag tyckte var både läskig och fin på samma gång. Jag har flyktiga minnen av olika scener och hur själva teckningstekniken såg ut men jag har aldrig lyckats hitta just den versionen sen dess. Inget av det jag hittar när jag söker matchar det jag minns.
Kan det vara denna? Den hade jag själv på VHS när jag var barn :) Paddorna var lite läskiga minns jag.
IMG_3299.jpeg
 
När jag var liten läste vi en bok om Lurituri, någon sorts djur som jag tror bodde i en radioapparat typ? Är det ngn annan som kommer ihåg den?
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 335
Senast: Rosett
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 899
Senast: Twihard
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
351
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp