BoT nackvärmare, för häst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lawendel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 395
Sv: BoT nackvärmare, för häst?

Ok jag har kommit bort lite från de svenska reglerna så jag tänkte inte på det.

För att Bill är Bill.. Och det är tyvärr inget att göra åt :angel:

För övrigt:
Jag har för mig att det ska finnas något liknande fast med magneter i, men jag är inte säker!
Och vad skulle magneter tillföra. Det finns ingen vetenskaplig undersökning som kan påvisa att magneter skulle tillföra något. Önskedrömmar och hokus pokus.

precis som sorbe nämner, sverige har karens, hur andra länder har de vet jag ej.

TS tänk bara på att de är karens på magneter om du skulle välja dem.

Låter konstigt, då jag har hört från erfaren person som håller på med magnetterapi att det endast är elektromagneter som det är karens på?

jag har länkat till den hemsidan som säljer magneter i mitt inlägg efter de du svarat på.

de är endast de magneter jag hört talas om, om de finns flera varianter vet jag ej. Men de magneter jag hört tala om, och som nämns i tråden är länkat i ett av mina inlägg. Och JA på dem är de karens, står även på deras hemsida.

Och vad skulle magneter tillföra. Det finns ingen vetenskaplig undersökning som kan påvisa att magneter skulle tillföra något. Önskedrömmar och hokus pokus.

Då skulle det aldrig ha införts karens på det :smirk: Verkningslösa produkter finns det ingen anledning att förbjuda i tävlingssammanhang.

Har du aldrig provat tex B o T-produkter på dig själv? Ger otroligt skön och framförallt påtaglig värme. Att sedan inte alla skador och tillstånd blir tillräckligt hjälpta utav värme är en annan femma. Men att värme lindrar värk och mjukar upp stelhet är bevisat.

Larv och trams? Det är det väl inte om det hjälper (vilket jag vet att BoT gör!) ?

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
352
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
539
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka