BoT ryggvärmare

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare svea08_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 012
S

svea08_

Jag har en Back on Track ryggvärmare till min häst men använder den sällan, har inte kommit på nån lösning på hur man ska fästa den? Det går inte att ha den lös under täcket eller med täckesgjord, då glider den bak. Min kompis hade sytt fast kardborreband på insidan av ett täcke och fäste de sedan i öglorna på ryggvärmaren men de lossar under natten. Vill ju kunna använda den över natten och så. Har ni nån lösning? Att sätta på kabinhakar känns ju obekvämt.. :confused:

Sv: BoT ryggvärmare

Har provat att sy fast den i täcket men det höll bara några dagar.. sen var innerfodret på täcket söndertrasat. :(

ne.. vill inte sy, då förstör man täcket.. :crazy:
jättesvårt faktist..

Precis det jag menade;) Läste om nån på buke som satte fast den i en förbygel/brösta, men det lär min skavhäst inte gilla...

nej men de kan man ju inte ha över natten :o vill kunna ha täcke över oxå.. bra att ha på tävlingar oxå!

Kan man inte sy fast stora knappar på täcket, så går man öglor och syr fast dom i varje hörn på ryggvärmaren, sen fäster man öglorna i knapparna? Man får ju sy fast knapparna hårt;)

kan du inte sy fast den i ett mindre fint täcke då, kanske köpa ett
billigt bomullstäcke från hööks eller liknande? då behöver man ju
iaf inte oroa sig för att täcket ska gå sönder och att man får köpa
ett nytt dyrt...

men vill man öht sy i ett BoT, har för mig att de säger att paddarna
håller så länge de är hela, borde de inte vara detsamma med den
för ryggen? du kanske kan testa att sy längs kanterna och sen ta
lite lim och fästa den med också? förstår du hur jag menar?

annars kanske man kan sy en ficka av nät som man stoppar in
padden i och sen "låser" den med kardborreband på ex kortsidan?

vad vet jag :p kanske vore bättre att satsa på ett täcke... ;)

aa jag vet.. gud va komplicerat det blev. hur hade dom tänkt att man ska ha den där då?
ang. att dem blir "sämre" om man klipper i dem så sa dom jag köpte ryggvärmaren av att det fanns folk som gjort schabrak av dem. men då klipper man ju :crazy:
aja.. får försöka tänka vidare! vill ju ha den på tävling å då vill ja inte ha nåt ful täcke :p

fult täcke under fint täcke kanske? :idea:

när det blir varmare blir fult täcke under fint täcke väldigt varmt! :idea: haha men det låter nog som den bästa idén hittills :)

jag har sytt fast kardborre och sen satt fast det. Kardborren är även fastsydd i ena änden så det inte ska kunna öppna sig helt... Svårt att förklara. Men det har hållt fast bra. Inte lossnat en gång. Men jag var tvungen att sy fast kardborren, limma lossnade.

Vi har sytt fast resårband i våra hemma-fleecetäcken där ringarna i ryggvärmaren sitter, Då kan man knyta dem med dubbelknut och det går ändå relativt enkelt att få upp dem om man jämför med vanliga band som knutarna antingen blir stenhårda eller går upp med.

Enkelt att skifta mellan olika hästar och täcken! :idea:

Men tänk på att täcket ska sitta bra vid bogarna för ryggvärmaren har en tendens att dra allt bakåt.

Jag har sytt fast kardeborrband längs hela ryggvärmaren, och så har jag satt kardborreband i ett fleecetäcke också, det är jättesmidigt att ta av och på den + att den sitter kvar oavsett hur mkt hästen rullar sig etc.
Har satt de mjuka delen av kardborren i täcket så jag kan använda täcket utan ryggvärmaren också.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 830
Senast: CFrisk
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 582
Senast: Shixle
·
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 288
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner