BoT-täcke med tröja under?

Malibu_Stacy

Trådstartare
Imorgon ska vår kille till frisören, han börjar bli riktigt lurvig och det måste verkligen göras något åt det. Eftersom han är rätt frusen av sig och det börjar bli så kallt igen började jag fundera på om man inte kan sätta på honom en tröja och sedan ha BoT-täcket över? Eller tror ni att den värmande effekten försvinner om inte täcket ligger direkt på pälsen? Eller ska man istället kanske dra något över BoT-täcket?

Sv: BoT-täcke med tröja under?

BoT-täckena blir ju ordentligt varma, varför måste hunden ha en tröja också?

När det nur är närmare -15 grader här så fryser han med bara BoT-täcket. Han är ju gammal och fryser lättare.

Okej, ja men det är väl bara att prova att sätta på en tröja också? :)

Ja, jag kom på det också! :idea: Kanske enklare att prova själv och känna med handen om det blir varmt, istället för att vänta på erfarenhetsberättelser här på forumet! :D Ibland tänker man inte alls.

Poängen med BoT är ju att det reagerar mot kroppsvärmen, det ska ligga närmst huden. Lägger man en tröja under så tar man ju bort BoT´s specifika egenskap, men hunden lär ju inte bli kall för det. Det borde ju fortfarande skydda mot kylan utifrån så att säga. Eh, förstår du hur jag menar? :p

BoT-täcket ska ligga närmast hunden. Så om du vill kan du ha något över det.

Jag förstår precis, det var nämligen det jag tänkte mig, alltså att det bör ligga närmast huden för att få bäst värmande effekt! Ska testa imorgon när kan kommer från frissan, och sedan jämföra vad som blir varmast :)

Jag kör BoT-täcket närmst kroppen och sedan ett Hurtta Pro-täcke utanpå om det är riktigt kallt eller han kommer ligga en längre stund i bilen. Fungerar väldigt bra, hunden är varm och go under täckena. Ligger obekymrat och sover i buren i bilen och inga tecken på att han skulle frysa.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag tror min katt börjar bli lite understimulerad nu på vintern. Hon är ensamkatt eftersom mobbat ut andra katter i tidigare hem. Och nu...
Svar
2
· Visningar
554
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 866
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 447
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..
  • Vilken hundras?