botulismvaccin

Tussemaja

Trådstartare
Posten har chabblat till det med botulismvaccinet. Det kom i fredag å fick sen stå i pakethyllan på posten tills på måndag - inte förvarat i kyl alltså. Vi vaccinerade ändå för enl. vet skulle det troligen inte ha hunnit bli förstört. Men jag känner mig osäker. Nån som tror nåt om det här?

Sv: botulismvaccin

En toxoid som botvax kan ev vara mer hållbar, om det är postens fel så är det enda vettiga att reklamera o vaccinera om.
De enda som ev kan ge ett svar på frågan är SVA i Sverige alt tillverkaren i USA.
PL

Vi ringde SVA och fick nytt vaccin. Men glömde fråga om det är riskfritt att vaccinera om och när man kan göra det. Vad säjer du...?

Hände likadant för min mamma och vi slängde och var tvungen att fixa nytt.

inget jag skulle vaccinera med!

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 140
Senast: Mint
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 713
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
18 493
Senast: MiaMia
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 896
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka