Bukefalos 28 år!

Boxar på tävlingar - jordbruksverkets nya regler

A

ame1

Hej!
Jag har en fråga till er som är tävlingsarrangörer!

I och med jordbruksverkets nya regler angående uppstallning, hur löser ni det på era meeting.

Vore intresserad av att höra lite då vi har tänkt att ha ett regionalt meeting och vet inte riktigt hur vi ska lösa den biten utan att det blir för dyrt för både oss och ryttarna!

Tops mottages!
 
Sv: Boxar på tävlingar - jordbruksverkets nya regler

Att det inte blir dyrt för ryttaren är nog omöjligt att undvika. Här hos oss uppe i norr har meetinguppstallningarna höjts från priser mellan 400-600 kr till 800-1000 kr på bara ett år på grund av dessa regler.

Vi hyr in ca 20-40 st mobila boxar som kostar 750 kr st. Har sedan ca 14 permanenta boxar som vi betalar 400 kr för att hyra från föreningen. Så då sänker vi priset på de mobila och höjer upp priset på de fasta så att det ska bli samma pris på alla boxar och vi arrangörer går endast jämt ut. Vi gör aldrig någon vinst på uppstallningen då vi hellre ser till att hålla kostnaden något human.
Sen så får ryttarna ta med eget spån för att inte lägga till ännu en kostnad till boxarna. Vi brukar ha så att spån finns att köpa på plats men ingår inte. Sen får ryttarna självklart sopa ur boxarna innan avfärd, annars får de böter.

Men det är ett jäkla jippel kring dessa regler och de enorma prishöjningarna som har följt detta. :cry:
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 491
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
587
Senast: tessan.g
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 499
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp