kapten-kuse

Trådstartare
Hej. Jag hade tänkt ser hyra ut några boxar hemma framöver. Vad tycker ni är rimligt pris att ta per häst? Kommer ej ingå strö eller foder, alltså bara hyra av box, hagar, tillgång till träningsanläggning sant gödselhantering osv. De kommer också sköta allt själv. Bor ute på landsbygden. Svårt med prissättning 🙈
 
Vart på landsbygden? Skillnad på ett par mil utanför stockholm och norrlandsskogen. Jag har betalt 600-1500krkr i kallhyra med vissa in/ut som ingick i ena stallet.
Ingår inga in/ut/fodringar kan du nog inte räkna med att kunna ha någon högre kallhyra, inte alla som kan/vill åka ut x antal gånger/dag.
 
Mina boxar kostar 500 kr/styck i lån så för mig är det billigare att inte ha inackordering eftersom en kallhyra på 500 kr inte hade varit gångbart här. Bästa är att räkna på vad varje box (och tillhörande utrymme) kostar er, lägga på moms, el och underhåll och göra detsamma med hagar, träningsanläggningen och gödselhanteringen så får du ett hum.
 
Så mycket mer än bara boxplats som är viktigt tycker jag, t ex ridvägar, hagar, andra hästägare, närhet till ridhus mm.
 
Hej. Jag hade tänkt ser hyra ut några boxar hemma framöver. Vad tycker ni är rimligt pris att ta per häst? Kommer ej ingå strö eller foder, alltså bara hyra av box, hagar, tillgång till träningsanläggning sant gödselhantering osv. De kommer också sköta allt själv. Bor ute på landsbygden. Svårt med prissättning 🙈

Stora frågan är väl om du tänkt ta vita priser, med tillstånd osv eller svart.... 🙈
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 028
Senast: Smurfoff
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
3 976
Senast: Fiorano
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 950
Senast: nullo-modo
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 214
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp