Boxstorlek

Sv: Boxstorlek

Min häst på ca 162 cm står i en box på 11,5 kvadrat. Ponnyåringens box är på 9 kvadrat. (hon springer där hur lätt som helst) Jag tycker boxarnas storlek är bra som de är. Hästarna är inte i boxarna mycket. (Bara nattetid på vinterhalvåret.)
Jag skulle däremot vilja ha en mellanvägg som gick att ta bort så jag fick en bra fölningsbox. (om jag ska önska något)
 
Sv: Boxstorlek

I mitt stall är båda boxarna 3,5x3,5m. Shettisens box har jag dock delat av 90cm eftersom jag behövde förvaringsutrymme så den är nu "bara" 3,5x2,60 :).

Jag tycker mina boxar är helt lagom i storlek, hästarna är 162 repektive 92cm.
 
Sv: Boxstorlek

Mina damer på 174 och 170 står i varsin box om 3*4 meter.
Dom får bra plats, men skulle inte skada om dom var ngt större.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Har hyrt ett stall med 2 boxar i 9 månaders tid, där det nu visat sig att boxstorlekarna är mycket mindre än ägaren sagt, så pass...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 241
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
592
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 939
Senast: Cambrie
·
Anläggning Jag ska bygga några boxar i min ladugård, men har fastnat i ansökan om förpröving. Dels är jag frustrerad över att jag behöver ansöka om...
Svar
17
· Visningar
1 159
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp